Mat med järn dyrt?

Home Forums Kost och Näringslära Mat med järn dyrt?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #514054

    köp en järngryta:)

    #514055
    Eddie Vedder wrote:
    Musslor är väldigt järnrikt och extremt bra zinkkälla t.ex. Lösvikt har jag aldrig köpt men på burk är det dessvärre svindyrt och brukar ligga på +-30 spänn.

    Färska blåmusslor till paella är ju svingott och lätt.

    #514056
    Eddie Vedder wrote:
    Vad var namnet? För en så köttsnål korv lär inte enligt lag få kallas falukorv.

    Lördagskorv hade de döpt den till!

    Var tvungen att kolla idag. ;)

    #514057
    Kalmaren wrote:
    Det är så att jag inte har så mycket pengar att lägga ut på mat och har kollat upp dom billigaste livsmedlen

    Messmör (är billigare på stormarknader). Gröna burken ”Natur” är sockerfri. Är dessutom rik på vassleprotein 7gr/100gr.
    Torkade aprikoser (köp ekologiska)

    #514058
    C@is wrote:
    Är dessutom rik på vassleprotein 7gr/100gr.

    Jag skulle definitivt inte kalla det mycket. Behöver man trycka i sig 100 gram för 7 ynka gram protein är det knappast en bra proteinkälla med tanke på hur mycket laktos det blir för den lilla proteinmängden.

    #514059
    Eddie Vedder wrote:
    Jag skulle definitivt inte kalla det mycket. Behöver man trycka i sig 100 gram för 7 ynka gram protein är det knappast en bra proteinkälla med tanke på hur mycket laktos det blir för den lilla proteinmängden.

    Nu handlade det om JÄRN och inte proteiner. Men jag får väl skylla mig själv eftersom jag blandade in ordet proteiner i meningen…

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.