- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Mat som höjer östrogennivåerna?
Någon som har tips på östrogenhöjande mat?
Nej jag vill inte bli kvinna, det är en tjejkompis som fått rådet att anpassa kosten nu efter barnafödande och spökande hormonnivåer.
Det jag kan reagera över är sjukvården eller läkaren som säger åt henne att anpassa kosten men inte specifiera sig mer än så…
Att anpassa kosten kan ju betyda flera saker. Är du säker på att det handlar om försök att öka östrogennivåer? Det kan ju lika gärna bara handla om att tänka lite på kosten för att hålla vikten?
extra fett e väl något va östrogenet gillar? Östrogenett bildas väl inte om man äter för lite fett, samt har för lite ftet på kroppen? Iaf va jag har fått höra under min sjukdomstid (ja min mens va ju borta 3år, dvs inget östrogen) då fick jag rådet att äta mycket fett, all typ av fett. Självklart i normala mägnder, men lite extra, typ en klick vispgrädde extra mm.
E väl också brudar har en liten ”bulle” på magen???!!
Annars så vet jag inte, järn? I don`t know Bara en tanke.
Ja det handlar om Östrogennivåerna, testosteronet är förhöjt och hon kommer få mediciner för detta om någon vecka eller två.
Angående vikten så handlar det om en liten tjej, inte överviktig/underviktig.
Här är mat som höjer östrogennivån.. Kött, öl, alfa-groddar, ärtor, bönor, sallad och kål.
Men vinnaren är soja!
Stora mängder Lakrits haha.
Vad jag vet sänker det testo men höjs östrogen också?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY