Mat utspritt över dagen??

Home Forums Kost och Näringslära Mat utspritt över dagen??

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Om vi tar idag som ett exempel. Jag drack en proteindrink i morse och åt inget innan 1, men har dock ätit tillräckligt med kcal för att ligga på överskott. Spelar detta någon roll? Jag bör ju inte ha varit katabol då jag drack en whey?

Är det bara kcal in kcal ut som gäller vid muskelbygge?

Istolig wrote:
    Om vi tar idag som ett exempel. Jag drack en proteindrink i morse och åt inget innan 1, men har dock ätit tillräckligt med kcal för att ligga på överskott. Spelar detta någon roll? Jag bör ju inte ha varit katabol då jag drack en whey?

Om du syftar på den så kallade måltidsfrekvensen så har det ingen betydelse hur du fördelar måltiderna på dagen.

Istolig wrote:

Det du bör tänka på är hur du äter ungefär 30min före träning samt efter träning.

CryptoN wrote:
    Det du bör tänka på är hur du äter ungefär 30min före träning samt efter träning.

Att äta dagens största måltid efter träningen är klokt. Men att äta 30min innan är långt ifrån optimalt för många.

CryptoN wrote:
    Det du bör tänka på är hur du äter ungefär 30min före träning.

Nej det är inget man BÖR tänka på, trivs man med det så visst. Själv äter jag vid 11-tiden sen gymmar jag vid 4-5, äter inget innan mer än PWO.

Bjern wrote:
    Nej det är inget man BÖR tänka på, trivs man med det så visst. Själv äter jag vid 11-tiden sen gymmar jag vid 4-5, äter inget innan mer än PWO.

Jag menade väl inte direkt någon måltid. Utan mest någon proteinbar, snabba kolhydrader eller något liknande.

CryptoN wrote:
    Jag menade väl inte direkt någon måltid. Utan mest någon proteinbar, snabba kolhydrader eller något liknande.

Det är väl för proteinet man tar en bar o inte för kolhydraterna.

CryptoN wrote:

Nej det är inget man bör tänka på. Kanske kan någon känna att det ger en fördel men annars finns ingen direkt anledning. Men är man helt fastande bör i alla fall EAA, kanska bara BCAA, finnas i omlopp.

Eddie Vedder wrote:
    Nej det är inget man bör tänka på. Kanske kan någon känna att det ger en fördel men annars finns ingen direkt anledning. Men är man helt fastande bör i alla fall EAA, kanska bara BCAA, finnas i omlopp.

Jag anser att man bör tänka på det. Jag själv kör Bracketing-metoden. Fungerar utmärkt.

CryptoN wrote:
    Jag anser att man bör tänka på det. Jag själv kör Bracketing-metoden. Fungerar utmärkt.

Det är din åsikt men inget man BÖR tänka på.
    Som de redan har fastställt så finns det inget belägg för att man skall göra det.

Jag äter lunch vid 11:00 på arbetsdagar och gymmar runt 18:00 med enbart EAA innan passet.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.