Mäta stimulans av proteinsyntesen!

Home Forums Kost och Näringslära Mäta stimulans av proteinsyntesen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #514497

    Jag studerar naturvetenskap och ska göra ett projektarbete om träning. Ett alternativ jag kommit att tänka på är att undersöka olika livsmedels stimulans av proteinsyntesen efter träning.

    Hur gör man detta så enkelt som möjligt?

    Variationer i vardagen som, exempelvis inom kosten, kommer ju försvåra korrekta slutsatser. Går det att lösa?

    Tack på förhand!

    #70129
    #514498

    Läser du studier på MPS så brukar de ange vilken metod de använt, sedan är det väl bara att googla eller något för att få fram vad alla saker egentligen betyder… :)

    #514499
    Tommy Ivarsson wrote:
    Läser du studier på MPS så brukar de ange vilken metod de använt, sedan är det väl bara att googla eller något för att få fram vad alla saker egentligen betyder… :)

    Jo, jag har kollat runt en hel del. Att använda sig av fenylalanin är den enklaste metoden jag hittat hittills. Gäller bara att inte testpersonerna har PKU :P

    #514500
    vasslefranmjolk wrote:
    Jo, jag har kollat runt en hel del. Att använda sig av fenylalanin är den enklaste metoden jag hittat hittills. Gäller bara att inte testpersonerna har PKU :P

    Skulle bli lite dålig stämning då

    #514501
    vasslefranmjolk wrote:
    Jo, jag har kollat runt en hel del. Att använda sig av fenylalanin är den enklaste metoden jag hittat hittills. Gäller bara att inte testpersonerna har PKU :P

    Man kan säkert köpa enzymet som saknas (fenylalaninhydroxylas) och injicera till dem under testet.. :D

    Eller så har man PKU som exklusionskritere och tar alla andra istället. Känns som en smidigare metod. ;)

    #514502
    Tommy Ivarsson wrote:
    Man kan säkert köpa enzymet som saknas (fenylalaninhydroxylas) och injicera till dem under testet.. :D