- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Matschema under byggnadsperiod
Morgon 06.15-06.30 = Kreatin, BCAA, 3 ägg, 2 grova mackor med ost och 1 proteinshake
Frukost jobbet 09.00-09.30 = Kesella, 1 banan och en halvmåne knäckebröd
Lunch 12.00-13.00 = En hel kyckling / Husmanskost med proteinshake
Slutar jobbet 16.00 = Kesella
Träning 17.30 – 20.00 = BCAA före, kreatin och proteinshake efter
Kvällsmat 20.00-21.30 = Lagad mat, lasagne, kyckling, köttfärsås, kotletter en jävla massa kött helt enkelt, givetgivs med pasta / potatis / ris
Läggdags 22.00 = Nattprotein, ZMA, Kreatin
Och vi snackar hyffsat stora portioner, är 191 och väger 89kg. Något jag bör öka / minska på samt några tips på vad jag kan lägga till eller ändra på?
Helt omöjligt för oss att kommentera vad du eventuellt kan öka/minska/lägga till/ändra då du knappt ger någon information om vilka mängder det rör sig om, hur aktiv du är om dagarna, hur många kalorier du äter etc.
Det enda jag kan kommentera/undra är varför i all världen du tränar i två och en halv timme? Vad du än gör under den tiden skulle jag vilja kalla ett så långt träningspass onödigt, slöseri med tid och med största sannolikhet inte ett dugg givande.
Omega-3 och/eller fet fisk hade jag lagt till. Annars +1 på ovanstående.
du äter väl som alla andra, som sagt lite omega-3 tillskott kan väl inte skada men annars är det helt omöjligt att ge dig kommenterar och dessutom är det bara du själv som kan utvärdera din kost, träning och övriga liv. ”Funkar detta för mig?” – det måste du avgöra, inte vi.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY