Mcdonalds??

Home Forums Kost och Näringslära Mcdonalds??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

En intressant fråga ;)

Vad är nyttigt o inte nyttigt på Mcdonalds… ibland hinner man inte
    fixa iordning bra mat. Inte jag iallafall.. SOm ikväll, kom hem vid 7 tiden o va
    tvungen o dra iväg o handla… kom hem nyss… Köpte med mig mat..

Som vanligt när jag äter där blir det Mcnuggets o morötter o mjölk… Chili dip!:)

Tips på vad som e bra o icke bra ifall man e ”tvungen” o äta där ;)

// Q :bb2:

När jag käkar på McDonald’s brukar det bli ett gäng naturella hamburgare plus mjölk…lite väl snabba kolhydrater i bröden måhända..men ändå en fullt acceptabel måltid. Känner jag mig extra rolig drar jag en fruktpåse eller något också.

Hur

Om man ska k

Sammy wrote:
    Om man ska käka på sveriges ohälsosammaste ställe så kan man lika gärna äta ordentligt .. gå inte dit där för ofta bara.

Där håller jag inte med. Om du går in på deras hemsida kan du komponera egna menyer och se precis hur mycket kalorier och prot/fett/kolisar du får i dej, det finns inte på många andra restauranger. Annars håller jag med Andreas, några vanliga hamburgare och mjölk eller sprite zero men man ska nog inte äta där för ofta.

Sj

Jag HATAR McDonalds. De har inte ens n

När barnen var små och vi bilade hem till norrland så var McD ett praktiskt alternativ på vägen.

Vilket hade till följd att barnen trodde att det hette ’MacNorrlands’ myyyyckert långt upp i åldern..

:D

Nina Lätt wrote:
    Jag HATAR McDonalds. De har inte ens någon lightdressing. Och det var samma idioter som försökte marknadsföra sig som ett hälsosamt alternativ för mindre än 1 år sedan. Nåja, nu har alla glömt bort Supersize Me, och den dåliga publiciteten som det förde med sig, och plusmenynerna regerar igen. Det har verkligen blivit sämre på sistonde. Om jag tvingas äta där (vilket händer) så blir det nuggets, currysås och mjölk.

Ät på Burger King istället.
    [http://www.burgerking.se/]

Sant, gillar inte donalds heller… Men ibland så MÅSTE man juh
    ja eller kanske inte måste men det är väldigt praktiskt.. Som när jag jobbar sent osv… :(

Gillar nuggets SKARPT :)
    Men käkade nå ännu bättre när jag va hos en polare för en vecka sen.
    Kyckling nuggets med cornflakes ;)

// Q :bb2:

Sammy wrote:
    Om man ska käka på sveriges ohälsosammaste ställe så kan man lika gärna äta ordentligt .. gå inte dit där för ofta bara.

Ät där du vill på ”ätdagarna”.. Sammy är RÄTT

måste säga att salladerna är helt okej med extra kyckling förstås…sen att dom inte vet vad som menas med extra kyckling är en annan sak ;)

brödet och krutongerna kan man ju skippa…

Om man nu m

undra hur salladens kyckling tillagas men måste säga den smakar bra för att vaara från Makedonkan

Tycker allt är ok så länge man håller koll på totalt näringsintag under dagen, utom möjligtvis Big Tasty och givetvis allt friterat

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.