Mellanmål

Home Forums Kost och Näringslära Mellanmål

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej, jag tränar regelbundet ca: 5 dagar i veckan och har gjort det i några år. Nu är det så att jag har börjat på ett nytt jobb och hinner därför inte med att äta min två mellanmål. Är mest ute efter att hålla en god och hög proteintillförsel funkar det då att ta en proteindrink som mellanmål ist?

mange87a wrote:
    Hej, jag tränar regelbundet ca: 5 dagar i veckan och har gjort det i några år. Nu är det så att jag har börjat på ett nytt jobb och hinner därför inte med att äta min två mellanmål. Är mest ute efter att hålla en god och hög proteintillförsel funkar det då att ta en proteindrink som mellanmål ist?

Ja. Men varför du väljer att äta mellanmål förstår jag inte, 3-4 stora måltider per dag med en någorlunda uttänkt näringstiming och sammansättning är bra mycket effektivare.

Glömde skriva att jag ligger i en deff och försöker därför äta lite mindre portioner men något fler.

mange87a wrote:
    Glömde skriva att jag ligger i en deff och försöker därför äta lite mindre portioner men något fler.

Varför? Det spelar ingen roll om du bantar eller inte, flera portioner har ingen bevisad positiv effekt kontra färre större måltider.

För att svara rakt av på frågan bara, så: Ja det fungerar utmärkt att ta en proteindrink som mellanmål.

Men som föregående ”talare” skriver, så påverkar det inte förbränningen och du kan äta ditt totala kaloriintag när som…

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.