Home › Forums › Kost och Näringslära › Min diet!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2006 at 14:59 #95196Anonym anvandareMember31 januari, 2006 at 14:59 #1044324Anonym anvandareMember
Hej tänkte fråga med er om den här diet planen är någorlunda ok.Kom gärna med andra förslag om ni har några.
Jag har planerat att gå på diet 2,5 månad.Jag började i Januari lite lätt då vägde jag ca 108 kg.Idag väger jag runt 103-04kg.Så här ser energiintaget ut:3000kcal där 1200kcal är protein(300g protein) 900 kcal kolhydrater(225g) och 900 kcal fett(100g)Detta äter jag under 4 riktiga måltider och 4 mellanmål.
Om min matte stämmer så är det 40% protein,30%fett och 30% kolhydrater.
Jag är en väldig aktiv människa så jag rör på mig mycket.jag har ingen körkort så vill jag ta mig någonstans så blir det antingen med cykel eller gå.Jag tar 1 timmes promenad 4ggr/vecka och styrketränar(väldigt intensiv)90 minuter 5ggr/vecka.Anledingen till att jag skriver fakta om min träning är att ni ska se om min energiintag är för låg eller hög.Kom gärna med förslag som sagt.Målet med denna diet är att gå ner 5 kg till på 1,5 månader.31 januari, 2006 at 15:14 #1044325Anonym anvandareMemberInnan jag tar min promenad så tar jag lite L-glutamine och en portion whey-80(20g protein) räcker detta föratt förhindra muskelnedbrytning?
31 januari, 2006 at 18:51 #1044326Anonym anvandareMemberAha ingen som tycker nåt.Det känns som om jag söker jobb,bara föratt namnet är Lee och inte Peter eller Andreas så får man inga svar.Aja skit samma får väl klura ut skiten själv. 👿
31 januari, 2006 at 19:39 #1044327Anonym anvandareMemberLee86 wrote:Aha ingen som tycker nåt.Det känns som om jag söker jobb,bara föratt namnet är Lee och inte Peter eller Andreas så får man inga svar.Aja skit samma får väl klura ut skiten själv. 👿Varför skulle namnet lee göra att ingen svarar?
31 januari, 2006 at 20:05 #1044328Anonym anvandareMemberHaha ahhhh så det är därför jag får så många svar då
Angående din diet så ser väl energifördelningen helt ok ut tycker jag…mängden kcal är svårt att säga något om…testa med det där och anpassa sen mängden efter resultaten.
Glutaminet skulle jag skippat personligen..och faktiskt även vasslet innan promenaden just.
31 januari, 2006 at 20:10 #1044329Anonym anvandareMemberÄr du lite känslig Lee? Du tänkte inte på att folk kanske inte sitter framför forumet dag och natt utan har jobb/studier/socialkontoret etc. att gå till?
Hur som helst tycker jag att det ser ut som ett vettigt upplägg. Du får helt enkelt bedömma med hjälp av vikten. Om du går ner för fort får du öka kcal och vice versa. Ha i åtanke att jag är lika grön som du när det gäller diet, har bara läst om det. Är inne på min första diet nu.
Eftersom du skriver att du är väldigt aktiv så kanske 3000kcal är lite för mycket att börja med, men det märker du nog. Har du absolut ingen ork så ligger du för lågt. Personligen så tror jag att det är bättre att hålla sig lite lugnare i början av dieten så man har en högre växel att lägga i sen när det verkligen blir svårt.Skippa ALLT innan morgonpromenaden. Du kommer ändå inte förlora så mycket muskler då jag misstänker att du ligger ganska högt i BF%.
Lycka till och lugna dig lite, alla är inte arga på dig för att du heter Lee.
Vi utlänningar måste hålla ihop, hahaha!31 januari, 2006 at 20:44 #1044330Anonym anvandareMemberhaha glömde nog det här tecknet:D när jag skrev det inlägget
31 januari, 2006 at 20:47 #1044331Anonym anvandareMemberHälge wrote:Varför skulle namnet lee göra att ingen svarar?Kanske är det så att man inte tycker om Bruce lee:D jag var bara ironisk tidigare.Lugn mr Hälge
31 januari, 2006 at 20:51 #1044332Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Är du lite känslig Lee? Du tänkte inte på att folk kanske inte sitter framför forumet dag och natt utan har jobb/studier/socialkontoret etc. att gå till?Nej,fan jobbar folk?nemen det var som [mailto:f@n.Jag] har lite problem med att kontrolera mina känslor,du frågade om jag var känslig..ja det är jag,jag gråter varje dag minst 3ggr för det mesta brukar jag gråta i gymmet då folk kommer fram till mig och frågar hur många set jag har kvar 😮
31 januari, 2006 at 20:58 #1044333Anonym anvandareMemberLee86 wrote:norsk_gadd wrote:Är du lite känslig Lee? Du tänkte inte på att folk kanske inte sitter framför forumet dag och natt utan har jobb/studier/socialkontoret etc. att gå till?Nej,fan jobbar folk?nemen det var som [mailto:f@n.Jag] har lite problem med att kontrolera mina känslor,du frågade om jag var känslig..ja det är jag,jag gråter varje dag minst 3ggr för det mesta brukar jag gråta i gymmet då folk kommer fram till mig och frågar hur många set jag har kvar 😮
Hahaha…
Av hela mitt inlägg så var det precis det du hängde upp dig på……
Okej, alltid kul att hjälpa.1 februari, 2006 at 09:13 #1044334Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Lee86 wrote:Hahaha…
Av hela mitt inlägg så var det precis det du hängde upp dig på……
Okej, alltid kul att hjälpa.Men resten av inlägget tyckte jag var kannon:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.