Min kost, feedback!

Home Forums Kost och Näringslära Min kost, feedback!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej! Behöver lite feedback angående min kost!
    Jag är 17 år och är ungefär 170-72 lång och väger ungefär 55 kg. Springer en 1 mil varannan dag, styrketränar, går på kampsport 2 gånger i veckan.
    Följer tallriksmodellen och har alltid mest grönsaker på tallriken.

Så här ser då mina matvanor ut ungefärligt under en vecka! varierar sällan

Frukost:
    2 st bitar weetabix med valio yogurt 0,05 fett (eller havregrynsgröt) + en banan
    ca 1 liter vatten, ibland dricker jag även en kopp grönt te för fettförbränningens skull
    ett litet glas proviva blåbärsdryck (håller hjärnan i skick :) )

Lunch:
    1-2 mackor av osötat fullkornsbröd (inget smör)
    tomater samt rivna morötter
    1 skål special k red berries med lättmjölk
    sen så brukar jag äta en frukt till detta äpple eller apelsin eller dylikt
    Ägg

Middag
    1 dl jasminris eller 2 dl fullkorns pasta
    en kokt kyckling file, äter kycklingfile varje dag nästan men varierar med lax eller tonfisk 1-2 gånger i veckan (aldrig stekt alltid kokt eller i ugn)
    till detta äter jag broccoli,ärtor,morötter,majs,tomater eller andra grönsaker
    till middagen dricker jag vatten och morotsjuice

Bruka äta nån frukt mellan målen.

Ge gärna tips och kritik. Mer protein kanske? All feedback e varmt välkommen.

Hmm, kom p

Sv

jag styrketränade väldigt mycket, eller för mycket kan man väl säga under en längre period. tog diverse kosttillskott och gick upp 15 kg, dock så passade detta inte mig förlorade all smidighet i kampsporten. så nu har jag gått ner till min tidigare vikt och kör 3/4 uthållighet och 1/4 styrka. har nästan inget underhudsfett och försöker hålla det så. så målet med kosten är väl att hålla den vikt jag har nu =) möjligtvis att gå upp lite i muskler.
    Ska söka till kustjägare sen :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.