Min mat schema HJÄLP

Home Forums Kost och Näringslära Min mat schema HJÄLP

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag är en tålmodig kille som inte är ute efter snabb resultat eller fusk, skulle ju inte klaga om jag kan få lite snabbare resultat utan fusk dock ^^, eftersom jag inte har igentligen råd att äta för mycket av det goda så ser mitt schema ut såhär för tillfället, student kan inte käka typ kyckling filé 2 ggr om dagen.

Det jag är ute efter är att få ner underhuds fettet så musklerna syns mer.

Morgon-Måltid 1- 2dl havregryns gröt, mellan mjölk (mäter inte utan häller på), 2xripped fuel tabletter innan måltiden

Lunch-Måltid 2- ca 200-300 g kyckling filé,1 dl ris, en handfull broccoli, 2xripped fuel tabletter innan måltiden

Måltid 3- Tonfisk burk, 120-240 g, beroende på hur hungrig jag är

Måltid 4- Whey 80, 250 ml lättmjölk blandat med 75 ml ”whey 80” pulver

Måltid 6- måltid 6- 4-5 hela ägg, 2 fullkorns mackor med jordnöts smör, detta äter jag några timmar innan lägg dags.

Jag tror att mitt protein intag är runt 130-150 g men jag är inte helt säker, kan vara mer eller mindre.

ålder: 20
    längd: 1.80
    Väger: 85 kg

Tränat ett tag men ”bajs” träning. Senaste 6 månaderna då jag börjat med ett bra schema och ett halvt dugligt mat schema så har jag börja se utveckling men är fortfarande ganska hängig, underhudsfett och häng skin efter vikt nedgången, viktigt är kanske att nämna att man har varit gangska överviktigt.

undrar bara om att denna kost är för ensidig, fått höra att man ska ha en mer eller mindre mångsidig kost plan.

har bara tid att svara kort men du bör höja ditt proteinintag till runt 200g iaf. Kvarg från lidl är billigt, och kycklingfiléer finns billiga om man letar noga. =)

Var tog måltid 5 vägen? :S

Oj, jag äter bara 5 ggr, måltid 6=5

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.