”Minifrukost” innan morgonträning!

Home Forums Kost och Näringslära ”Minifrukost” innan morgonträning!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej!

Jag tränar vanligtvis tidigt (ca 0730 startar passet). Antar att det finns likasinnade individer här på forumet.

Det jag önskar i den här tråden är tips och idéer kring en ”minifrukost” innan träningspasset. Vad äter DU? Tips och trix? Den ultimata minifrukosten?

Alla förslag är välkomna!

/LinusH

Tjenare!

Minifrukost, ja det är nog något som går att definiera på många sätt :) Hur som haver, när jag kör mina morgonpass runt 06:00 brukar jag ladda, cirka en timme innan, med 1,5 – 2 dl havregryn (gröt), ett medelstort äpple och 6 stycken ägg, två hela och resten vitor :) Ibland tar jag äpplet närmare inpå, det jag dock brukar vara noga med är att inte käka för mycket fett då det sölar ner mig ganska grovt.

Andra bra födoämnen innan träning tycker jag är mejeriprodukter så som kesella och keso. Öven fiberbröd. då helst grodd tycker jag fungerar bra.

Hoppas något är vettigt för dig :)!

Vad jag förstått bättre att äta något innan morgonträning, summan blir högre minskning av kroppsfett än att vänta och äta efter träningen.

Brukar ta proteindrink ca 45-30min träning och till träning lite eaa amino funkar finfint:)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.