- This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Minimajs?
Vad är kaloriinnehållet i minimajs? Har läst ngnstans att det är 15kcal, (vilket låter mysko, hur skulle det kunna skilja så mycket mellan mini- och vanlig majs??)och någon annanstans att det är samma som vanlig, stor majs, vilket stämmer? Jag hittar inget på slv.
verkligen jätte skumt att det inte finns fakta om det. jag kollade i alla mina böcker (pluggar dietist) och även på slv men hitta inget. kan höra med mina lärare på ons..
Minimajs ger någonstans mellan 15-20 kcal per 100 gram.
men hur kan det skilja så mkt mellan minimajs och vanlig?? Var hittade du det värdet??
Man kan ju äta hela minimajsen men bara yttersta delen av stora vanliga majsen. Det som är i mitten kanske består av olika saker. Minimajs är väl genmanipulerad.
hmmmm…..
är minimajsen ”gratis” medans du får betala ganska många points för vanlig majs, vet dock inte varför
Minimajs är samma sak som vanlig majs, men det är den outvecklade plantan, skördad långt innan mognad.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY