Mitt kost upplägg. Råd och åsikter tack :)

Home Forums Kost och Näringslära Mitt kost upplägg. Råd och åsikter tack :)

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Vill höra vad ni tycker om detta.

06.45- 3dl havregryn med 3dl mjöl, lingon sylt och kanel sedan 2 skopor whey 100.

09.30- 2 skivor grovtbröd med röktskinka och en banan.

12.00- Stor portion, maträtt varierar. Ofta pasta eller potatis. 2 skopor Whey 100.

14.15- 1 skiva grovt bröd, pålägg varierar samt en banan.

16.20- Träning.

18.00-18.20- Stor portion, maträtt varierar. Ofta pasta eller potatis. Gainer 2 skopor.

20.00- 3dl havregryn med 3dl mjöl, lingon sylt och kanel sedan 2skopor whey 100.

21.00-22.00- Sovdags!

Vad är målet med kostupplägget?

Viktuppgång/nedgång eller bara äta och försöka ligga på balans?

Sen är ”stor portion” lika subjektivt som ”smakar bra”.. En stor portion för mig kan vara 1kg nötfärs och lite pasta till, eller t.ex 4 fulla tallrikar med mat på en thaibuffé, medan vissa anser att en stor portion är när tallriken är full bara.

Att hålla en bra balans :) 1-2 tallrikar fulla. Sen tänkte jag just maten, är det ok mat eller ska jag byta ut nån matprodukt osv.

Jag tycker det är svårt att avgöra. Det låter ju som du ibland äter pasta med proteindrink?

Och har du skrivit fel på båda ställena eller tillsätter du mjöl till gröten? Jag tycker hursomhelst att ditt intag baseras för mycket på pulver och kolhydratkällor.

jag hoppas att det är tre dl mjölK och inte mjöl x) För är det mjöl så byt ut det mot mjölk åtminstone :) Dessutom tycker jag att det evrkar vara väldigt lite fett i din kost…

Ljungberg90 wrote:
    1-2 tallrikar fulla.

Detta kan vara precis vad som helst.

Hur långt är ett snöre, brukar man ju säga.

För att vara lika exakt kan jag ju säga att detta innhåller, eller kan möjligen innehålla, följande:

Kalorier: 50-10000 kcal.

Kolhydrater: 0-500 g

Protein: 5-300 gram

Fett: 0-500 gram.

Klargörande, eller hur? :)

Väldigt svårt att skapa sig en klar bild av vad du äter mer än vasslepulver, havregryn och gainers.

Utifrån hur jag TROR du äter, för det är väldigt oklart:

– Skippa bananerna
    – Dra ner på proteinpulver och ös på med mer vanliga proteinkällor i form av kött, skaldjur, fisk.
    – En proteindrink direkt efter träning, sen vanlig mat lite senare.

Det verkar som du äter för mkt kolhydrater och möjligen för lite protein och fett. I alla fall baserar du lite väl mkt av proteinet på pulver kan man tycka…

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.