- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Mitt matschema. Feedback?
Tjena.
Hade uppskattat att få lite tankar och funderingar kring mitt matschema. Detta är bara på ett ungefär och det skiljer sig från dag till dag.
Frukost:
3 dl lätt vaniljyoghurt
Fruktmusli
Två ägg
Whey 80 1 dl
Kaffe
Lunch:
Köper oftast denna, då jag är dålig på att ta med matlåda till jobbet etc. Antingen kyckling i tunnbröd och grönsaker eller enbart grönsakssallad.
Whey 80 1 dl
Middag:
Två kycklingfiléer med lätt creme fraiche och bulgur, tomat/gurksallad
eller
Fläsk/Nötkött 300 gram, lätt creme fraiche med bulgur/spaghetti, tomat/gurksallad
Whey 80 1 dl
Kvällsmål:
Oftast fyra Wasa Sport-knäcke med antingen ost/gurka eller kalkon/tomat.
Jag inser att detta inte är ett optimalt matschema för mig som tränar 4 ggr / veckan och vill bygga superkroppen men det gäller att vara realist och när man även jobbar blir det svårt att hålla konsten strikt.
Men vad säger ni? Invändningar på detta?
Längd: 177 cm
Vikt: 70 kg
Uppskattar svar!
/Oskar
Vad jobbar du med? Ser ut att vara ett ganska energisnålt energiintag, men du kanske har ett stillasittande jobb?
Annars ser det väl helt ok ut, känner du att du inte behöver gå hungrig samt att kroppsvikten ökar på den här kosten så ser jag inga bekymmer med den!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY