- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Mitt nuvarande energibehov?
Tja, jag har suttit och räknat lite på mitt dagliga energibehov och får fram siffran 4417 kan det stämma? låter lite groft?
jag är 181cm och väger 110kg och jag räknade på en aktivitets faktor 1.87.
Tacksam för alla svar.
Hur ska någon kunna veta om det stämmer? Du skriver absolut ingenting om hur aktiv du är.
Också lite skillnad på 110kg knasterhård eller 110kg som överviktig.
oj sorry för det, jag tränar styrketräning 3ggr i veckan och går ca 45min varjedag jag har ett aktivt jobb, jag kan inte säga att jag är stenhård men ja är inte överviktig heller utan ligger någonstans där i mellan, jag har tränat i ca 1år nu och vill tappa kilon men är osäker på energibehovet då det låter lite högt? eller har ja fel? något mer ni bör veta?
Tacksam för alla svar
Som sagt, omöjligt att veta för oss. Det där är bara en uppskattning, ät på och väg dig en gång i veckan och kolla hur vikten ändras.
Är du 1,81 110kg och inte överviktig så lär du va monsterstark
Vill du veta om energisiffran stämmer så får du pröva några veckor, räkna noga vad du stoppar i dig och se vad som händer.
Tänk på att det är svårt att säga något om energisiffran första veckan om du ändrar kosten, mycket av viktförändringen kan vara vätska, tarminnehåll & dyl.
Som jämförelse är jag 94kg 1.85 tränar 5-6 ggr i veckan, rätt passiv vardag och viktstabil kring 3400kcal
tack för alla svar ja ska hålla koll på vågen och se hur det går
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY