Mjölk med 30% mer protein

Home Forums Kost och Näringslära Mjölk med 30% mer protein

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • Author
    faran wrote:
    Jag har hört att äggvita på dunk ska finnas på Willys. Men är inte det ytterligare en onödig produkt? Ät hela ägg, och vill ni ha i er extra protein så är det väl bara att ta en shake?

Samma med mjölken. Jag kan inte se att några andra än ungdomar som nyss börjat träna köper den. För att de inte vet bättre. Om man nu måste ha pyttelite mer protein i mjölken, är det då inte billigare och eventuellt godare att blanda i lite vasslepulver?

Mjölken kommer snart att bloggas om i varje ”fitnessbruds” blogg ;-)

Gettodachoppa wrote:
    Vill du få i dig extra protein på ett smidigt sätt (och ganska gott
    dessutom) kan du köra kvarg (lättvarianten gillar jag) med lättmjölk och
    krossade blåbär. Fyll en shake och ha med till plugget/jobbet/whatever.

Äter kvarg redan i parti och minut går väl åt ca 3-4
    kg i veckan så … jag kan de flesta varianter på kvarg och smaksättning tycker det räcker till en tant på 51kg kul med lite variation även om det tycks vara dåligt val med äggvita mjölk etc. tonfisk, keso, kalkonfilé kyckling name it tror jag kan krydda det i alla varianter med, :D

Jag förstår ärligt talat inte detta hat mot denna produkt, visst den kanske inte är 100% nödvändig men hellre ser jag en produkt som är låglaktos och låg i fett med 30% extra protein och utan tillsatt socker än alla dessa sockerbomber till yoghurtar etc.

Jag tycker att det är kanon att Arla erbjuder alternativ till den som vill lägga lite extra på en trevlig produkt och kanske är lite mer medveten om sitt intag än Svensson. Visst går det att ersätta denna produkt på diverse sätt, vasslepulver, kvarg/keso men varför inte tacka och ta emot. Vill ni inte köpa den så är väl det ok men fan hellre att de har ett tänk åt sportdryckshållet än alla dessa jävla yoghurtar, smaksatt fil med socker så att det skriker om det och kaffedrycker med mer socker än kaffe i.

Var lite öppensinnade och hoppas istället på att någon ung eller oerfaren person fastnar för vanlig mjölk (som detta ändå är) med blåbärssmak och lite extra protein istället för att köpa en drickyoghurt eller annan ”skit”.

Jag gillar tänket.

Benjamin Hering wrote:
    Jag förstår ärligt talat inte detta hat mot denna produkt, visst den kanske inte är 100% nödvändig men hellre ser jag en produkt som är låglaktos och låg i fett med 30% extra protein och utan tillsatt socker än alla dessa sockerbomber till yoghurtar etc.

Jag tycker att det är kanon att Arla erbjuder alternativ till den som vill lägga lite extra på en trevlig produkt och kanske är lite mer medveten om sitt intag än Svensson. Visst går det att ersätta denna produkt på diverse sätt, vasslepulver, kvarg/keso men varför inte tacka och ta emot. Vill ni inte köpa den så är väl det ok men fan hellre att de har ett tänk åt sportdryckshållet än alla dessa jävla yoghurtar, smaksatt fil med socker så att det skriker om det och kaffedrycker med mer socker än kaffe i.

Var lite öppensinnade och hoppas istället på att någon ung eller oerfaren person fastnar för vanlig mjölk (som detta ändå är) med blåbärssmak och lite extra protein istället för att köpa en drickyoghurt eller annan ”skit”.

Jag gillar tänket.

”Tänket” är att tjäna mer pengar än på vanlig mjölk.. Mest ekonomiskt är ju fortsatt proteinpulver som är portabelt och kräver inte förvaring i kyla, bara att tillsätta t. ex vatten.

Benjamin Hering wrote:

Jag gillar tänket.

Det var ingen liten övertolkning. Hatet? :D Det är en produkt som jag, och fler med mig, tycker känns onödig. Och det är inte en produkt för de som är medvetna, det är tvärtom ett bra exempel på en produkt för de som är ganska omedvetna skulle jag säga. En medveten person ser ju direkt vilken extremt liten och obetydlig skillnad det är på vanlig mjölk och den medvetna personer kommer således köpa den vanliga, billigare, mjölken.

”Tänket” är naturligtvis inte att få folk att välja bort yoghurtar. De säljer redan bra och marknadsförs till den gruppen som man vet köper dem.

Så det handlar givetvis inte om ett hat (helt obegriplig övertolkning). Som vanligt tolkas ifrågasättande som att en person är emot något.

[img=http://www.mediabanken.se/WS/Arla/Arla.se/v121/Image.aspx?opvno=kacdqiedwrw6quoodmsqfwdanu000000&itype=Jpg300p]Känns som en produkt för folk som inte riktigt pallar att räkna, utan bara ser ”30%” mer
    protein. Ganska uppenbart vad Arla vill med här här ”sportdrycken”. Och så lite
    racing tracks på förpackningen så har man hela paketet, hehe. Är inne på Vedders linje…

Från deras hemsida:Vardagsmotionären har ofta flera syften med sin träning, både att bygga upp muskler
    och även att förbränna fett. Många av specialprodukterna som finns i dagligvaruhandeln
    har både högt proteininnehåll och högt kolhydratinnehåll. Om man tillför mer kolhydrater
    än vad man gör av med ökar man i vikt 3). Genom att tillföra extra protein till mjölken
    men behålla den naturliga kolhydrathalten är Arlas mjölkdryck med extra protein ett
    alternativ för den som vill vara aktiv, vardagsträna och hålla koll på vikten.

([http://nyheter.arla.se/2012/04/17/ny-naturlig-sportdryck-mjolk-med-extra-protein/ http://nyheter.arla.se/2012/04/17/ny-naturlig-sportdryck-mjolk-med-extra-protein/%5D)

Hittade den idag med rabattkupong hängande brevid, så tre kronor billigare var det ett ok köp.

Verkar vettigt. Vad gäller priset tycker jag inte det spelar någon större roll. Känns bra o betala för sig när det handlar om mjölk och sponsra svenska gårdar.

Har köpt både Pucko, Yoggi och mjölken bara för att det är kul att testa/smaka. Bra initiativ av Arla men lite större andel protein hade ju varit trevligt. Förmodligen är det både kostnaden och framförallt stabilitet som hindrar. Arla jobbade med en proteindrink åt oss för några år sen och då var det stabiliteten som var det största problemet med just högre proteinhalter.

Ta tex Skånemejeries chokladmjölk, den har 5.2g protein per 100g. Det borde väl inte vara så dyrt att hälla i lite extra vassle och komma upp i låt säga 10g per 100g. Och ta låt säga 1kr mer i utpris. Vad skulle problemet vara där, vad menas med stabiliteten i detta sammanhang?

Gober wrote:
    Ta tex Skånemejeries chokladmjölk, den har 5.2g protein per 100g. Det borde väl inte vara så dyrt att hälla i lite extra vassle och komma upp i låt säga 10g per 100g. Och ta låt säga 1kr mer i utpris. Vad skulle problemet vara där, vad menas med stabiliteten i detta sammanhang?

finns ju även som vanlig mjölk ( naturell smak )
    http://www.skanemejerier.se/sv/Vara-produkter/Produktnyheter/Mjolk-med-extra-protein/

Jag kör själv på det och ser inte problemet att lägga dom små extra kronorna för att öka P intaget en aning ! :)

Så länge man får 60 gram protein för 13 kronor (kvarg på Lidl) så känns ändå denna produkt som både rätt onödig och en ganska dålig affär.

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.