Mjölkallergi

Home Forums Kost och Näringslära Mjölkallergi

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Ska köra ett par testveckor med en kost helt utan mjölk ( alltså inte bara laktos utan även -mjölksocker..) och behöver då sluta med många högvärdiga källor av protein.

(vet att det är mkt i kött, fågel,ägg osv så det bheöver ingen påpeka)
    Eftersom jag får lägga undan dessa saker jag normalt äter mycket av o känner att det kan vara liite klurigt med proteinet så tänkte jag fokusera på att iställer inte EAA/BCAA.

Vad har ni för rekomendationer ang. mängden. Det står ju såklart på paketen men skulle man kunna överdosera litegrann ? eller blir det bara att slänga pengar?
    Jag tänkte att jag försöker hålla mej på ca 100gram protein om dagen (det blir 2gr/kg och sedan ordentligt med aminos?
    Låter det vettigt?

Laktos ÄR mjölksocker. Och laktosintolerans är ingen allergi, allergiska kan man bara vara mot mjölkens proteiner.

100 gram protein låter i minsta laget om du nu inte väger typ 45 kg.

ja, jag kom på det, men jag menar alltså all mjölk från ko..mjölkproteinet. jag strulade ihop det. Sorry :S (?)

Fast är du mjölkproteinallergiker så vet du det. Det är inte som laktosintolerans att det ger lite gaser och kanske diarré/förstoppning. Har du bekymmer med mjölkprodukter så kan du plocka bort dom men har du ätit och druckit dem tills nu är du inte mjölkproteinallergiker.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.