någon från uddevalla som kan hjälpa?

Home Forums Kost och Näringslära någon från uddevalla som kan hjälpa?

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

detta är en chansning…Jag har rätt bra koll på min styrketräning men skulle verkligen behöva hjälp med min kost! Så nu undrar jag om det finns nå´n här från uddevallatrakterna som verkligen kan det här med kost och som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig och få till ett mer personligt kostprogram?! …Behöver inte vara nå´t megastort åtagande, mer som utifrån min fysik, min träning, mitt jobb o dyl kan hjälpa till att sätta en gräns på ung var jag ska ligga… O helst nå´n som inte är meeegadyr! 😮 …har kollat lite med personalen på gymmet, men det är mer för de som bara vill gå ner i vikt… o när min man frågade dem ang. bulk och deff så var det bara frågetecken… Nå´n som kan och vill hjälpa?!

vore tacksam för svar, och hjälp!

kontakta per andersson p

mitt mål… hrm…bygga mer muskler fast ändå inte gå upp mer i fettvikt… jag är 173 cm lång och väger runt 88 kg, fast folk brukar inte tro att jag väger såå mycket… det är därför jag skulle vilja att nå´n såg mig irl (låter som nå´n j-la kohandel) och utifrån det samt hur jag tränar och lever hjälpa mig sätta nivån var jag ska ligga… har så s*ns svårt med dessa kalorier, en del säger si och en del säger så… så förhoppningen är ju att jag ska hitta rätt kalorinivå och därmed även få fram de resultat jag vill ha! hänger du med i mitt resonemang?! :|

vilket gym tr

emma_80 wrote:
    mitt mål… hrm…bygga mer muskler fast ändå inte gå upp mer i fettvikt… jag är 173 cm lång och väger runt 88 kg, fast folk brukar inte tro att jag väger såå mycket… det är därför jag skulle vilja att nå´n såg mig irl (låter som nå´n j-la kohandel) och utifrån det samt hur jag tränar och lever hjälpa mig sätta nivån var jag ska ligga… har så s*ns svårt med dessa kalorier, en del säger si och en del säger så… så förhoppningen är ju att jag ska hitta rätt kalorinivå och därmed även få fram de resultat jag vill ha! hänger du med i mitt resonemang?! :|

Alltså det där som alla vill med att bygga mer muskler utan att gå upp i vikt är i princip till att glömma. Musklerna behöver ett överskott av energi för att byggas. Antingen får man koncentrera sig på att bygga eller ”deffa”

det går att öka i muskler och lägga på sig minimalt med fett. men det kräver stor kunskap om kosthållning och ett ännu större engagemang

dels krävs det att du vet exakt hur mycket kcal du kan stoppa i dig /dag och vecka utan att varken gå upp eller ner i vikt

tränar på motionshuset…

vikten bryr jag mig inte så mycket om så sett (har vägt 96 kg så ett par kg hit eller dit…) men att jag vill…hm…ha hjälp med att veta var skillnaden mellan överskott och underskott ligger för mig… liksom att, om jag äter si och så många kalorier så ligger jag på plus och kan bygga, men att om jag håller mig till bra proteiner, bra kolhydrater och bra fetter, så skjuter inte min fettvikt i höjden…jag är inte ute efter att bli fet, bara bli stooor…:o

emma_80 wrote:
    tränar på motionshuset…

vikten bryr jag mig inte så mycket om så sett (har vägt 96 kg så ett par kg hit eller dit…) men att jag vill…hm…ha hjälp med att veta var skillnaden mellan överskott och underskott ligger för mig… liksom att, om jag äter si och så många kalorier så ligger jag på plus och kan bygga, men att om jag håller mig till bra proteiner, bra kolhydrater och bra fetter, så skjuter inte min fettvikt i höjden…jag är inte ute efter att bli fet, bara bli stooor…:o

den enda som kan ta reda på vart den gränsen är du …
    men det kräver som sagt lite engegemang

om du vet med dig att du står still på vågen just nu (vet inte om du gör det, men vi förutsätter det)

då fortsätter du bara att äta som vanligt och träna som vanligt i två veckor MEN du ska väga precis allt du stoppar i dig och sedan räkna ut hur mycket kcal det blir

[www.slv.se] där kan du använda deras databas och söka på precis allt och kolla hur mycket kcal det är i maten du äter

förutsatt att du inte har gått upp eller ner i vikt dessa två veckor så ska du ha fått fram din kcal förbrukning som du sen ska utgå ifrån när du ökar kcal för att bygga massa eller sänka för att gå ner i vikt

Mycket viktigt är dock att när du väger dig så gör du det under identiska förhållanden tex på lördag morgon efter du har pissat innan frukost

en annan grej också

Byt till westcoast :emo-thumb :D

man tackar för att du tar dig tid..! :worship:

jag har absolut ingen koll om vikten ligger still, men det måste man väl se om man väger sig 1 g/v, väger maten och räknar ut kcal för varje dag… men om jag då märker att jag ligger stilla, hur mycket eller lite är det brukligt att man höjer kcalnivån för att kunna bygga?

hehe, jodå… var på väg att skriva in mig på westcoast i somras när det fortfarande var den där lilla lokalen, men när vi gick dit hittade vi ingen som vi kunde prata med så vi gick… sen fick vi höra negativa saker om westcoast så då bidde det motionshuset… :|

hahah …uddevalla e f

har inte bott så jättelänge i uddevalla så har ej koll, då lyssnar man på andra…:)

fan va schyst! då ska jag ta o börja planera lite här nu och börja väga på lördag… så hojtar jag till om två veckor…

hade varit grymt, har ju läst o hört lite om att man ska äta visst antal gram protein/fett/kolhydrater per kg kroppsvikt – inte siffrorna i huvet – men det verkar ju också variera beroende på vem som säger det…

grymt mycket tack för din tid och hjälp!

lugnt ….jag e s

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.