nån som kan slå en kik på mitt ”diet” schema

Home Forums Kost och Näringslära nån som kan slå en kik på mitt ”diet” schema

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Detta ser förmodligen väldigt amatörmässigt ut i mångas ögon, men frågar man inget så får man ingenting veta

jag gick i våras ner ca 12 kilo med ”äta massor med frukt” metoden

skillnade då och nu var att jag inte tränade, jag har tränat ganska hårt i ca 3 år för att sedan ha uppehåll i 2år och då växte det på ställen där det inte bör växa

För ca 2 månader sedan började jag träna igen (hårt) minst 4 pass i veckan med hyffsat tempo och tunga vikter, men jag vill gå ner i vikt, siktar på ca 10-15 kg och jag är killen som hellre plågar sig själv i 2-3 månader o går ner snabbt mot att söla i ett helt år, jag gick ner ca 2 kg i veckan i våras (totalt 12kg) och har gått upp ca 2 igen (inget som stör mig) men nu är det dags för etapp 2 som sagt tränar ju mycket och vill inte förlora en massa muskelmassa under dieten, i våras sket jag i det ville bara gå ner i vikt.

ligger nu på ca 102 kg och är 191 cm lång

äter som följer

Frukost: 3-4 dl lättfil med ett par matskedar havregryn

frukost2: päron äpplen etc, inga bananer eller dyl

Lunch: lättare pasta med köttfärssås eller någan annan ”low fat” sås med
    mycket kryddor

Mellanmål: päron äpplen etc, inga bananer eller dyl

Innan träning: 1-2 bananer samt 1-2 clementiner eller apelsiner

Efter träning: ett rejält lass med pasta och antingen kassler med allt fett (synligt) bortaget eller kycklingfile samt mycket grönsaker + maximuscles promax 120kcal i en portion

Tar även Kreatin samt dricker ca 2-3 liter vatten varje dag, hur ser detta ut, jag vet att jag inte har skrivit gram etc, men så avancerad har jag inte blivit än, men de lärda borde väl kunna se om det ser helt åt helvete ut kanske?

Jag åt mycket mindre i våras med då tränade jag inte och då fullkomligen rasade kilona av

Nää tycker det ser bra ut det där.

Jag tycker du ska köra mer konditions träning både före o efter passet.

Sen tror jag du ska köra lagom vikt med många rep.

Det är väldigt svårt att under kort tid gå ner en massa kilo.

Därför bör du ha tålamod psyke så fixar det sig till slut.

Lycka till

Mer cardio blir det, den

Spontant tycker jag att det ser aningen tunnt ut p

Andreas Guiance wrote:
    Spontant tycker jag att det ser aningen tunnt ut på proteinfronten…

Ja, det var väl en underdrift att säga. =)
    Jag skulle absolut höja proteinet så du åtminstone ligger på +200g varje dag. Protein mättar och dessutom används mer energi när man spjälkar det i matsmältningen än t ex fett och kolhydrater. Det har ju även en dokumenterat muskelsparande effekt, så vid lågt energiintag bör proteinintaget vara relativt högt.

Ja jag skulle inte orka träna när de senaste måltiderna såg ut såhär

Jag skulle ha skippat ”fruktdieten” helt och bytt ut all frukt mot protein.

negative wrote:
    Ja jag skulle inte orka träna när de senaste måltiderna såg ut såhär

Jag skulle ha skippat ”fruktdieten” helt och bytt ut all frukt mot protein.

Frukt är väl inget fel i sig, men man skulle ju kunna tänka sig att man åt den ihop med exempelvis keso och nötter eller något liknande, för att få mer kompletta måltider.

ok så höjja proteinintaget, men vill ju att viktminskningen ska gå snabbt, så okej om lite muskler följer med, jag är faktiskt överraskad över hur lätt det går att träna, är aldrig trött mer än efter tuffa dagar på jobbet konstigt nog, men jag ska höjja proteinintaget lite mer då, får bli nån kycklingfile med grönsaker under dagen

koffe wrote:
    ok så höjja proteinintaget, men vill ju att viktminskningen ska gå snabbt, så okej om lite muskler följer med, jag är faktiskt överraskad över hur lätt det går att träna, är aldrig trött mer än efter tuffa dagar på jobbet konstigt nog, men jag ska höjja proteinintaget lite mer då, får bli nån kycklingfile med grönsaker under dagen

Om du är orolig för ditt kcal-intag så skulle jag isf hellre skära lite mer på kolhydraterna istället för proteinet om nu viktminskning är målet.

koffe wrote:

sänk kolhydraterna med lika mycket somdu höjer proteinet så har du ju samma kcal intag, och viktnedgången går sålunda lika snabb

Jacksatan wrote:
    sänk kolhydraterna med lika mycket somdu höjer proteinet så har du ju samma kcal intag, och viktnedgången går sålunda lika snabb

Om inte snabbare

sorry men de där e ett av de sämsta matschemorna jag har sett. och om du tror att du inte förlorar muskelmassa på de där schemat så har du FEL.
    ser ut som något utskrivet ur nån veckotidning för tanter

lightning wrote:
    sorry men de där e ett av de sämsta matschemorna jag har sett. och om du tror att du inte förlorar muskelmassa på de där schemat så har du FEL.

Kan du inte ge konstruktiv kritik, så kan du lika gärna ge fasen i att skriva.

lightning wrote:

tack för ett mycket givande inlägg

skriv istället hur du tycker att det skulle sett ut

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.