När bryts egentligen fastan?

Home Forums Kost och Näringslära När bryts egentligen fastan?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #385599
    Jon Larsson wrote:
    Så hur ska du ha det? Det gör ingen skillnad men det är mer optimalt utan? Que?

    Den där optinojan du ägnar dig åt är ganska löjeväckande. ”Mer optimalt utan”? Skärp dig. Det står ju till och med i Berkhans guide att man utan fara kan köra lightläsk under fastan men du tycker alltså att vi hellre ska lyssna på dig än på den oerhört kunnige och påläste upphovsmannen?

    Jag har ätit enligt IF i fyra år och aldrig ens kommit på tanken att avstå från lightläsk eller mjölk i kaffet under fastan.

    oj oj oj, skrev att jag tror inte att det gör någon skillnad. läste på Bartolls forum att han inte rekommenderade något annat än vatten och grönt te och att man skulle försöka undvika light produkter. Jag ville inget illa :P bara skrev hur jag har tolkat de. men TS ställde ju en fråga om vid hur mkt kcal fastan bryts? om dom där 13kcal har någon betydelse.

    #385600
    Linusgrabo wrote:
    oj oj oj, skrev att jag tror inte att det gör någon skillnad. läste på Bartolls forum att han inte rekommenderade något annat än vatten och grönt te och att man skulle försöka undvika light produkter. Jag ville inget illa :P bara skrev hur jag har tolkat de. men TS ställde ju en fråga om vid hur mkt kcal fastan bryts? om dom där 13kcal har någon betydelse.

    Du talar således inte från ett LG-perspektiv, gissar jag.
    Ur det är ju nämligen både tuggummi i moderation och light läsk helt ok under fastan.

    #385601
    Linusgrabo wrote:
    oj oj oj, skrev att jag tror inte att det gör någon skillnad. läste på Bartolls forum att han inte rekommenderade något annat än vatten och grönt te och att man skulle försöka undvika light produkter. Jag ville inget illa :P bara skrev hur jag har tolkat de. men TS ställde ju en fråga om vid hur mkt kcal fastan bryts? om dom där 13kcal har någon betydelse.

    Ok, jag ber om ursäkt om jag gick lite hårt fram. Det var egentligen inte min mening och på något sätt ser det alltid lite värre ut i skrift och speciellt om man inte använder smileys.

    Lite av hela grejen med IF/PF/Leangains-konceptet är ju att man ska släppa gammal optinoja och istället ha en behaglig resa mot storformen. Ska du lyssna på någon i det här sammanhanget så är det nog Berkhan snarare än Bartoll och jag föreslår därför att du kikar in och läser lite noggrannare på [www.leangains.com] om du vill fördjupa dig. :)

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.