- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › När och vad ska jag äta? Diet
Hej
Jag skulle behöva lite hjälp med när och vad jag ska äta. Jag jobbar mellan 7.00 – 16.00, har frukost 9.00 och lunch 12.00.
Tänkte själv så här:
Går en morgon-promenad på 40min innan jobb varje dag.
6.00 Frukost: 1 port havregrynsgröt m. kanel och minimjölk + 2ägg.
9.00 Mellanmål: Protedrink.
12.00 Lunch: 1 halv grillad kyckling.
15.00 Mellanmål: Protedrink.
16.30: styrketräning 3dagar/v, motionscykel 3dagar/v
Efter träning: Banan + protedrink
18.00: Middag
Ev. protedrink strax innan läggdags
Mitt mål är i huvudsak att få bort min retliga mage, som just nu mäter 96cm.
Är 186 cm lång.
Tacksam för lite hjälp här!
Hejsan!
Lite hjälp kommer. Dina morgonpromender är jättebra, dom kan du också öka efter några veckor till 60 min. Kroppen anpassas av tid och hastighet,öka därför både intensitet och tid efter några veckor så kommer du se resultat!
Frukosten ser bra ut men ta istället bort gulorna och tillsätt tex I matsked linfrö/solrosfrö, bättre fett. Man bör inte äta mer än ca 10 g fett på morgonen eftersom kroppen är insulinkänslig vid den tiden på dygnet men desto senare på dagen/eftermiddagen kan du passa på att äta mera fett då kroppen kommit igång och kan ta hand om fettet. Tex till mellanmålet där vid 15:00 kan du ta proteindrink+10-15 nötter(bra fett)
Lunchen ser på tok för lite ut. Du bör få i dig lite kolhydrater med tanke på att du ska träna senare under dagen. Lägg till 200-300 g grönsaker eller lite ris.
Hur ser middagen ut?
Skulle nog försöka komplettera mellanmålen med lite fett också.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY