- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Näringsämnen, kcal, gram
Tjenare! Jag har skrivit ett inlägg likt detta tidigare men tycker inte direkt jag fick några bra svar, det kanske berodde på dålig formulering och beskrivning av mig själv så nu ska jag göra den lite tydligare Detta inlägg är nog ganska långt men uppskattar verkligen all hjälp jag kan få och era kunskaper/åsikter!!
Jag är en kille på 17år, (178cm/70-75kg, pendlar väldigt mkt) tränar gym varje dag och har delat upp mina muskelgrupper på olika dagar osv, utöver detta kör jag även Crosstrainer 1h /4ggr i veckan samt joggar en mil ca 2ggr i veckan, jag går även i Hockey men har en skada för tillfället så kan inte delta där.
Jag är väldigt noga med vad jag äter på veckodagarna, släpper dock på tyglarna fre-sön lite då jag sett att även Ako Rahim och stora killar som honom använder sig av samma metod.
Jag räknar för tillfället kalorier och på veckodagarna ligger jag på följande intag:
Mån-Tors – ca 2000 kcal /dag
Fre-Sön – släpper som sagt på tyglarna och har faktist en riktig ätardag då jag även äter godis och annat gryll (samtidigt som jag tränar ännu hårdare)
Så mina frågor är:
– Tror ni detta funkar, dvs att jag inte går upp i fett eller så under denna ”period”
–Jag är fast inställd på att tighta till kroppen och hur gör man det? (jag har för tillfället typ ett 4-6pack på magen och ser väl sådär vältränad ut, men vill utveckla mig ytterligare
Ska jag lägga upp kosten annorlunda på ”dem vanliga dagarna”?
Såhär ser min typiska dag ut: (om det vore viktigt att veta för att svara på mina frågor)
– Frukost (300kcal)
– Lunch (500-800kcal)
-Träning (Cardio+gym, ca 3h)
-Middag (500-800kcal)
-Lättare kvällsmål, typ en shake eller någon lågkalori produkt (Max 400kcal)
– Sova
Mvh
Simon
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY