Näringsvärde i pulversås – utan tillsatt fett

Home Forums Kost och Näringslära Näringsvärde i pulversås – utan tillsatt fett

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

På Blå Bands pulversåser så står det i tillagningssättet att man ska ha i 50 gram smör. Men om man helt enkelt struntar i denna tillsättningen, kan man då dra av 360 kalorier på det angivna värdet?
    Det står att det är 550 kalorier per tillagad påse. Och om det bara blir 190 för en är ju det ingenting. Men rent logiskt så borde det bli så eftersom fettet tillhör tillagningen, fast det låter ändå för bra för att vara sant.

Givetvis gäller siffran 550 med smöret. Det står ju ”per tillagad”.

King Grub wrote:
    Givetvis gäller siffran 550 med smöret. Det står ju ”per tillagad”.

Jag ser det också som givet. Men jag misstänkte att någon skulle komma med ett motbud eftersom jag har trott att såsen är ett minne blott nu under deffen.

HamphusKjellman wrote:
    Jag ser det också som givet. Men jag misstänkte att någon skulle komma med ett motbud eftersom jag har trott att såsen är ett minne blott nu under deffen.

Tänk logiskt: Fett = 9kcal/g. Vad väger pulvret i påsen, hade det ens gått ihop om det vart rent fett paketerat?

HamphusKjellman wrote:
    eftersom jag har trott att såsen är ett minne blott nu under deffen.

Det är den inte. Inte om du kör med smöret heller.

Eddie Vedder wrote:
    Det är den inte. Inte om du kör med smöret heller.

Nej, inte egentligen såklart. Men med mitt kostinlägg med 400 kalorier per lunch/middag så skulle det utgöra en så stor del av budgeten att det knappt skulle finnas plats kvar för nödvändigare saker.

HamphusKjellman wrote:
    Nej, inte egentligen såklart. Men med mitt kostinlägg med 400 kalorier per lunch/middag så skulle det utgöra en så stor del av budgeten att det knappt skulle finnas plats kvar för nödvändigare saker.

Det får stå för dig. Jag ser inga problem i att få till en tillräckligt proteinrik måltid och en klick god sås på 400 kcal. Men du gör naturligtvis som du vill. :)

Eddie Vedder wrote:
    Det får stå för dig. Jag ser inga problem i att få till en tillräckligt proteinrik måltid och en klick god sås på 400 kcal. Men du gör naturligtvis som du vill. :)

Naturligtvis inte, men du kan inte utgå från egna preferensramar hela tiden Nicklas.
    Handlar det om en seriösare deff så har han säkert restrektioner och fast uppdelning mellan makronutrineterna, på samma gång som psyket skall tillfredställas också. (Det ofta genom volymen)

Albin wrote:
    Naturligtvis inte, men du kan inte utgå från egna preferensramar hela tiden Nicklas.

Det gör jag inte heller. Jag hade inte heller valt exempelvis kyckling + beasås och inget mer. Det handlar inte om mina preferenser utan om det enkla faktum att det inte är något som per automatik måste uteslutas.

Eddie Vedder wrote:
    Det gör jag inte heller. Jag hade inte heller valt exempelvis kyckling + beasås och inget mer. Det handlar inte om mina preferenser utan om det enkla faktum att det inte är något som per automatik måste uteslutas.

Nej det är sant, precis som att jag hellre äter skumbjörnar och en god prottedrink än en dyr sk. ”gainer”.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.