- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Nattmat
Som mitt liv är för tillfället så är matupplägget som sådant:
Frukost: 12:00 Havregrynsgröt, frukt och nötter.
Mellanmål: 14:00 Grovbröd och kalkon eller liknande.
Eventuellt Proteindrink om träning.(beroende på om jag tränar före eller efter 16:00 tiden).
Lunch: 16.30 Animaliskt protein + någon form av kolhydrat med lågt GI.
Eventuellt Proteindrink om träning. (beroende på om jag tränar före eller efter 16:00 tiden).
Efterträningsmat: Samma som vid lunchen.
Kvällsmål: 20.00 Kesella.
… tiden går… 23 – 24.. liten sallad eller vad nu som finns hemma.
Men vad ska man äta vid 02 – 03 om man är hungrig.. när man siktar på att sova vid 04.00 ?
Vill inte smälla i mig massa kolhydrater helst, och kesella är inte så mättande.
Några tips och trix ?
Har faktiskt gått upp och kokat gröt flera gånger mitt i natten då jag varit riktigt hungrig;-)..det tar ju bara några minuter att koka havregrynsgröt..eller så kan du äta nån skiva grovt hembakat bröd och ett glas mjölk… Går ju inte att somna om om man är hungrig..
Gröt säger du.. hmm. Ja kanske det. :emo-thumb Jag kör på det ikväll iaf, och ser hur det blir Övrigt folk med andra idéer, får gärna bidra med mer tips.. helst prtein i massor
Vad som helst i salladsv
Du äter bara lite sallad från 20:00 till 04:00? Du bör få i dig två måltider till. En måltid 23:00 och en precis innan du går och lägger dig. Kesella funkar finfint i det ändamålet.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY