Nötfärs + diet?

Home Forums Kost och Näringslära Nötfärs + diet?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author

Hej..

Funkar det o käka nötfärs under diet?
    Isåfall vad kan man göra med den? Bara steka med kryddor o äta? :|

Ja, det finns ju 10 %-ig nötfärs. Stek upp i teflonpannan. Sila i durkslag en stund. Torka ur teflonpannan med hushållspapper. Fortsätt.

eller mal sj

Jay wrote:
    Ja, det finns ju 10 %-ig nötfärs. Stek upp i teflonpannan. Sila i durkslag en stund. Torka ur teflonpannan med hushållspapper. Fortsätt.

de ska jag testa…

Jay wrote:

Kan ha fel men tror att ICA även har 5 % Nötfärs…

Mvh Micke

Micke. R wrote:
    Kan ha fel men tror att ICA även har 5 % Nötfärs…

Mvh Micke

börja med de på min ica sen jagtjata om malning :P vet inte om det finns på alla ica ? :)

Ica Maxi brukar v

Eller så gör du min berömda limpa!
    Gör ett par långa limpor av nötfärsen, ganska tunna i en panna. In i ugnen, typ 175 grader cirka 20 min. När du tar ut det så ligger köttet för sig å fettet åker rundor på plåten. Torrt visserligen men vem prioriterar smaken?!

Blev o steka ut den som jay sa sedan vara bara lite tomatsås o lite fullkorns passta till.. :emo-thumb

Eller s

mm får bli typ sjömannsbiff i fortsättningen hade massa 10% nötfärs i frysen bara.. så ville göra slut på den..

Jag k

Mattias Åkerlind wrote:
    Jag käkade köttfärs 10% då och då under hela deffen. Stekte den som vanilgt med lök, kryddor och en skvätt soja. På med det på talriken och rör i kesella. Stekta äggvitor är oxå bra till. Jag tog inte skada av fettet, var i toppform. Käka på du bara.

precis, bara räkna in det i det dagliga fettintaget.

Ett annat alternativ är Quorn färs :D stek i pannan + lök, blanda i tacokrydda och en kesella.. serevera med fullkorns spagetti!!

Per 100 g /

90 kcal
    14g protein
    4,5g kolhydrater
    2g fett

Detta är bara baserat på Quorn färsen!! Smaklig måltid!! :p

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.