Nötter under Bulk period.

Home Forums Kost och Näringslära Nötter under Bulk period.

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Är 16år och inne på min bulk period. Mitt syfte är inte en grisbulk direkt men lite extra massa skulle inte Väger just nu 76 och syftet är att ligga runt 80 kanske. Då till min fråga, brukar käka 60-80 gram naturliga jordnötter varje dag och undrar om man går upp i mycket vikt av det eftersom det innehåller ganska mycket fett..

Nej det behöver du inte göra. Och gör du det är det inte bara nötterna utan allt du äter.

Brukar käka 1 dl gröt,2ägg,ett glas mjölk,en skinkmacka till frukost sen en proteindrink/banan som mellanmål sedan rejäl skollunch sedan 70-80 nötter med lite russin runt 2-3 och sedan en rejäl kvällsmat och kanske en burk kvarg till kvällen. Har nötterna en stor verkan på min viktuppgång vid detta kostschema eller e det allt annat mat som skulle få mig att gå upp i vikt?

Det är ju det sammanlagda intaget av kalorier som bestämmer om du går upp eller inte

Så lägg ihop all mat

Mat = kalorier, mycket kalorier = viktuppgång

Sen skulle jag personligen om jag vill öka i massa äta mycket protein och fett på under dagarna, och så runt passena bomba på med kolisar och protein, men de är ju bara min personliga åsikt…

Tugge wrote:
    Har nötterna en stor verkan på min viktuppgång vid detta kostschema eller e det allt annat mat som skulle få mig att gå upp i vikt?

Plockar du bort dom utan att ersätta med lika mycket kcal från annat kommer det ju bli en del mindre energi ja. Om du går upp eller ej vet inte jag. Det märks ju.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.