- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Nybörjare Deff och Bulk
Hej! Jag är en nybörjare när det kommer till träning och jag har lite funderingar angående bulk och deff. Jag har bulkat sedan Mars och har nu gått upp från 66kg till 79kg (13kg). Det jag funderar på är hur länge det är rimligt att bulka för att sedan börja deffa. Jag hade tänkt köra på med bulken till Januari – Februari, men om min våg stämmer det så ligger min fett % redan nu på ca 20%… Det kanske är värt att börja deffa lite redan nu för att sänka fett %? Tar gärna emot tips då jag är olärd på det här
Tror att du får testa dig fram. Vissa kör en lång bulk och går upp väldigt mycket. Sen har vi många som bulkar och deffar flera gånger per år.
Okej.. tack för svar. Har ökat rätt bra i styrka ett tag och är sugen på att fortsätta medan det går så bra.. men samtidigt är jag rädd att det blir för mycket andel fett och att jag komma loosa mkt i muskler när jag kommer att deffa bort det under en längre deff.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY