Oerhört smal överallt förutom under naveln. Äta mer?

Home Forums Kost och Näringslära Oerhört smal överallt förutom under naveln. Äta mer?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #518800
    leemanftw wrote:
    Det går väl snabbare att få ett bra resultat om man använder sig utav gainers / proteinshakes eller dylikt?

    se till att få ordning på din vanliga kost och rutiner innan du bryr dig om tillskott.

    #518801
    leemanftw wrote:
    Men ifall jag äter mer än vad jag gör av med? Nyttig mat förstås.

    Då blir du fetare. Oavsett gainer eller ej.

    #518802
    leemanftw wrote:
    Det går väl snabbare att få ett bra resultat om man använder sig utav gainers / proteinshakes eller dylikt?

    Gainers och proteinshakes är egentligen bara mat i pulverform för att man lättare ska ha koll på vad man får i sig. Du kommer därför inte få bättre resultat bara genom att du äter dem. Läs på mer om mat och vad du behöver för att bygga muskler i olika länkar och skaffa dig lite grundkunskap. Det funkar bra i början.

    #518803
    umpas wrote:
    se till att få ordning på din vanliga kost och rutiner innan du bryr dig om tillskott.

    Men jag vill börja med tillskott så snart som möjligt. Proteinshakes är ju perfekt när man ska bygga muskler..
    Vill att min kropp ska se bra och vältränad ut i sommar.

    Mike L wrote:
    Gainers och proteinshakes är egentligen bara mat i pulverform för att man lättare ska ha koll på vad man får i sig. Du kommer därför inte få bättre resultat bara genom att du äter dem. Läs på mer om mat och vad du behöver för att bygga muskler i olika länkar och skaffa dig lite grundkunskap. Det funkar bra i början.

    Så tillskotten blir ineffektiva om jag inte sköter min kost?

    Har börjat äta mer och nyttigare. Måste bara be morsan köpa lite extra saker som man kan lägga till i de olika måltiderna (havregrynsgröten t ex). Någon som har några tips?

    Tycker ni inte att jag bör beställa någonting? Har nämligen en del pengar över och känns som att jag måste ha tillskotten för att maximera min träning. :up:

    #518804

    Jag använder gainer för slippa göra en stor o kolhydratsrik måltid direkt efter träning då det är enklare o dricka en gainer. Men i början är det viktigt och lära sig o äta rätt innan man ens tänker på kostillskott.

    #518805
    leemanftw wrote:
    Så tillskotten blir ineffektiva om jag inte sköter min kost?

    Du verkar inte läsa vad som skrivs. Det är inte en fråga om ”ineffektiva”. Herregud det är ju mat i pulverform. Det gör samma sak med din kropp och är inget supermedel som gör dig mer vältränad per automatik.

    Saken är ju den att du redovisar en närmast bedrövlig livsstil rent allmänt och en väldigt dålig koll på maten så att fokuser på en liten sketen detalj som bästa tillskottet är ju verkligen att missa skogen för alla träd.

    #518806

    Den här tråden kommer att bli episk.

    #518807
    leemanftw wrote:
    Men jag vill börja med tillskott så snart som möjligt. Proteinshakes är ju perfekt när man ska bygga muskler..
    Vill att min kropp ska se bra och vältränad ut i sommar.

    Så tillskotten blir ineffektiva om jag inte sköter min kost?

    Har börjat äta mer och nyttigare. Måste bara be morsan köpa lite extra saker som man kan lägga till i de olika måltiderna (havregrynsgröten t ex). Någon som har några tips?

    Tycker ni inte att jag bör beställa någonting? Har nämligen en del pengar över och känns som att jag måste ha tillskotten för att maximera min träning. :up:

    Alltså, det finns knappt något i proteindrinkar och gainers som du inte kan få ifrån vanlig mat om du äter rätt. Speciellt inte om du inte behöver laga din mat själv. Då är det bara att tacka och ta emot från skolan och päronen. Den maten räcker.

    När du sedan har tränat ett tag kommit in i rutinerna och börjar träna målinriktat så kan det kanske behövas vissa tillskott för att ha bättre koll på vad du får i dig. När vi börjar tala om proteinmängder uppåt 150g-200g+ vilket vissa som tränar och väger 80kg+ äter. Då kan man även börja se på andra tillskott som kreatin etc.

    Personligen äter jag endast EAA, kreatin,protein pga att jag inte har tid att laga rätt slags mat efter jobbet när jag även ska studera på kvällen.
    Men det är absolut inget krav och inget som automatiskt ger bättre resultat. Och om du inte vet vad som faktiskt är i tillskotten och varför du äter dem, och i vilken mängd är det ganska meningslöst.

    Så ta och läs alla stickies, sök på protein och träning och lär dig grunderna. När du inte behöver fråga mer frågor, och har kommit igång med träningen kan du börja köpa tillskott om du anser att du behöver det.

    #518808

    Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tycker att kosttilskott har en beroendeframkallande effekt. Känner ett antal som upplever samma sak. Det vill säga när man vant sig vid dom så räknar man (iallafall jag) in dom i varje kostschema jag slänger ihop.

    Poängen med inlägget är dock att säga att jag personligen tror mer på vanlig mat efter principen ”ju mer vanlig mat desto bättre” men tyvärr är man så äckligt bekväm av sig att tillochmed skaka lite pulver ibland kan kännas pissjobbigt (diska shakern någong :()
    Själv använder jag protein och (sedan igår) BCAA samt kreatin under deff.

    #518809

    Ska läsa på mer när det gäller kost och näringslära så snart som jag har tid.

    Men det kan inte på något sätt minimera min träning om jag lägger till kreatin, proteinshakes och gainers? För jag tvivlar på att jag kommer få i mig tillräckligt med protein eller kolhydrater.
    Vill bli större i kroppen (mycket större!) och jag hörde att man ska ändå inte äta för mycket..

    Har inte alltid heller tid att göra en stor och näringsrik frukost med tanke på att jag är väldigt seg på morgonen och jag går i skolan.
    Sen är det inte alltid att maten morsan gör här hemma är så nyttig eller näringsrik heller..

    Förlåt om jag är så jävla oerfaren. Men man måste ju börja någonstans. Och jag ska läsa igenom så mycket som möjligt här på sidan när jag väl har tid över!

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.