Home › Forums › Kost och Näringslära › Ont i magen på morgonen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2006 at 19:33 #1048076Anonym anvandareMember
Tja!
Tänkte höra efter om någon kan luska ut vad som är problemet med min mage. Får alltid ont efter frukost och det håller i sig ca en timma.
Frukosten består av en proteindrink gjord på fyra äggvitor, mjölk, kakao. Havregrynsgröt och eller fullkornsknäckebröd med Kesella och kalkon.
Är detta kanske för svårsmält? Har annars inget problem med magen.
Hur ser frukosten ut förresten? Något som bör ändras?När jag ändå är i skrivandes stund så kanske ni snabbt kan kolla över mina kostvanor. Så här ser en dag ut:
Frukost: 07.00 Se ovan.Mellanmål: 09.30. Proteindrink Whey 80 ocn en banan.
Lunch: 12:00 En näve ris och kycklingfile samt broccoli.
Mellanmål: 14:30 Makrillfile och en grov macka.
Träning: 15:30
Gainer efter träning. Gainer snart slut så tänkte endast köra Whey 80 och någon riskaka efter träning, funkar?En timma efter träning blir det tonfisk och ris.
Innan läggdags blir det antingen kalkonmackor, lax eller en till Whey 80.
Tacksam för all hjälp!!
(Förresten Kesella och funlight, hur blandar ni det? Mått?)11 januari, 2006 at 19:33 #95557Anonym anvandareMember12 januari, 2006 at 11:31 #1048077Anonym anvandareMemberKan du vara laktosintolerant? Skippa mj
12 januari, 2006 at 11:59 #1048078Anonym anvandareMemberPerran wrote:(Förresten Kesella och funlight, hur blandar ni det? Mått?)Tills det ser fint ut;)
Nä, men ca 1 msk kanske, svårt att säga så men tills man fått den smak man vill. Brukar blanda i lite mjölk så att det inte blir så starkt för magen. Fick själv tips på det och det blev bättre! Smaklig måltid12 januari, 2006 at 12:27 #1048079Anonym anvandareMemberjanne73 wrote:Kan du vara laktosintolerant? Skippa mjölken eller kör laktosfritt och se om det blir bättre..?Nej, jag är inte laktosintolerant, men det är värt ett försök!
12 januari, 2006 at 12:30 #1048080Anonym anvandareMemberIna wrote:Tills det ser fint ut;)
Nä, men ca 1 msk kanske, svårt att säga så men tills man fått den smak man vill. Brukar blanda i lite mjölk så att det inte blir så starkt för magen. Fick själv tips på det och det blev bättre! Smaklig måltidFår testa detta, men det låter lite konstigt att sitta och käka kesella på det sättet. Hur mycket käkar du vid varje tillfälle??
Ska absolut testa!!12 januari, 2006 at 13:25 #1048081Anonym anvandareMemberKanske ha problem med att smälta fibrer?
är du stressad eller liknande?12 januari, 2006 at 13:39 #1048082Anonym anvandareMemberDu äter fyra råa äggulor till frukost… Du tror inte det är där problemet ligger?
12 januari, 2006 at 13:48 #1048083Anonym anvandareMemberLinn wrote:Du äter fyra råa äggulor till frukost… Du tror inte det är där problemet ligger?Jag reagerade också på det.. Men sedan är det ju bara äggvitor..
och vispad äggvita är det ju inga problem att äta12 januari, 2006 at 14:00 #1048084Anonym anvandareMembermela wrote:Jag reagerade ocks12 januari, 2006 at 14:06 #1048085Anonym anvandareMemberPerran wrote:Träning: 15:30
Gainer efter träning. Gainer snart slut så tänkte endast köra Whey 80 och någon riskaka efter träning, funkar?(Förresten Kesella och funlight, hur blandar ni det? Mått?)
1 riskaka är ca 6g kolhydrater.Ta önskad mängd i kolhydrater (tex 30g)/6 så får du fram hur många riskakor du behöver äta (30/6=5st) :emo-thumb
I Kesellan har jag en ”kork” fun light (wild berries eller apelsin) ungefär.. lite sötningsmedel o kanel, ev solrosfrön eller nötter oxå.
12 januari, 2006 at 14:12 #1048086Anonym anvandareMemberPerran wrote:Tja!Tänkte höra efter om någon kan luska ut vad som är problemet med min mage. Får alltid ont efter frukost och det håller i sig ca en timma.
Frukosten består av en proteindrink gjord på fyra äggvitor, mjölk, kakao. Havregrynsgröt och eller fullkornsknäckebröd med Kesella och kalkon.
Är detta kanske för svårsmält? Har annars inget problem med magen.
Hur ser frukosten ut förresten? Något som bör ändras?När jag ändå är i skrivandes stund så kanske ni snabbt kan kolla över mina kostvanor. Så här ser en dag ut:
Frukost: 07.00 Se ovan.Mellanmål: 09.30. Proteindrink Whey 80 ocn en banan.
Lunch: 12:00 En näve ris och kycklingfile samt broccoli.
Mellanmål: 14:30 Makrillfile och en grov macka.
Träning: 15:30
Gainer efter träning. Gainer snart slut så tänkte endast köra Whey 80 och någon riskaka efter träning, funkar?En timma efter träning blir det tonfisk och ris.
Innan läggdags blir det antingen kalkonmackor, lax eller en till Whey 80.
Tacksam för all hjälp!!
(Förresten Kesella och funlight, hur blandar ni det? Mått?)Tjena Perran.
Tycker personligen att det verkar vara för lite fett under dagen. Vet ej om du går på deff. men jag skulle höja det med ca 40g fett/dan.
För lågt fett intag sänker testosteron produktionen. låg själv mellan 50-110g fett under min deff.Uppbygnaden betydligt mer.Det funkade på min kropp, alla funkar vi olika. :up:
mvh Magnus”gullefjun”kemppi12 januari, 2006 at 14:36 #1048087Anonym anvandareMemberLinn wrote:oj sorry läste fel, äggvitor.. men fortfarande, råa äggvitor varje morgon..
Tror magen skulle må bättre om han tillagade dem, samtidigt som upptaget skulle bli optimalt :emo-thumbOkej, Ska börja göra en omelett på morgonen, blir upptaget bättre när man tillagat dom? Varför det?
Men har ni något annat tips på bra proteinkälla till frukost? Håller med, ägg funkar inte varje morgon!12 januari, 2006 at 14:39 #1048088Anonym anvandareMemberMagnus Kemppi wrote:Tjena Perran.
Tycker personligen att det verkar vara för lite fett under dagen. Vet ej om du går på deff. men jag skulle höja det med ca 40g fett/dan.
För lågt fett intag sänker testosteron produktionen. låg själv mellan 50-110g fett under min deff.Uppbygnaden betydligt mer.Det funkade på min kropp, alla funkar vi olika. :up:
mvh Magnus”gullefjun”kemppiVad är en bra fettkälla? Vad bör tilläggas?
12 januari, 2006 at 14:47 #1048089Anonym anvandareMemberPerran wrote:Vad -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.