Överdosering av protein pulver!!

Home Forums Kost och Näringslära Överdosering av protein pulver!!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

som tråden låter så har jag nästintill gått och blivit beroende av protein pulvret diggar smaken nåt fantastiskt hehe :D dricker det till maten , före och efter träning , ibland kan ja bara ta ett glas me nån skopa

Kan man tillgodose allt protein eller finns det några bieffekter av att få i sig runt en halvliter pulver om dagen?

Whey 80 Hallon från GG för god :(

+ en drink så fort jag vaknar

En måltid är alltid bättre, finns en del på det här forumet som kan förklara närmre.
    Det jag vet är att man kan börja lukta ammoniak, en del som gör det efter ihärdat snapsande av proteindrinkar..

känner själv inte av något negativt av konsumtionen det är inte så att jag bara när mig på drinkar :D äter massa annat men istället för ett glas vatten eller ett glas mjölk så blire en protte drink

Problemet är väl att kroppen inte behöver hur mycket protein som helst, och det som inte behövs kommer väl så småningom bli fett?

Milvoy wrote:
    som tråden låter så har jag nästintill gått och blivit beroende av protein pulvret diggar smaken nåt fantastiskt hehe :D dricker det till maten , före och efter träning , ibland kan ja bara ta ett glas me nån skopa

Kan man tillgodose allt protein eller finns det några bieffekter av att få i sig runt en halvliter pulver om dagen?

Whey 80 Hallon från GG för god :(

+ en drink så fort jag vaknar

Sammanfattning av en forskningsrapport angående fett och protein.
    ”The results suggest the possible role of diet leading to alterations in Serum Testosteron and Free Testosteron during prolonged strength training, and that diets with insufficient fat and/or excessive protein may compromise the anabolic hormonal environment over a training program.”
    Kanske skulle lugna dig lite tills mer forskning på området kommer:|

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.