Överkänslig mot fett?

Home Forums Kost och Näringslära Överkänslig mot fett?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Kan man vara det? Alltså överkänslig mot fett, eller ”fett-intolerant”.

Varje gång jag äter fettrika produkter så blir det toaletten efteråt iaf, har varit så i flera år nu men tycker själv att det låter skumt… Någon som vet?

Ja man kan ha malabsorbtionsproblem. Du bör nog kolla upp med om det är så vanligt som det låter.

Tack så mycket för svaret! Googlade lite på ”malabsorbtionsproblem” men jag tycker det verkar som om man då inte tar upp näringen i maten och därför är underviktig, vilket jag inte är. (är normalviktig).

Men man borde alltså kolla upp det på vårdcentralen?

så då är man inte ensam om att bli ”dålig” va junk food men vet man bara vilken ”mat” som framkallar symptomen så kanske man borde undvika det,
    bör jag höra med min vårdcentral iaf om mina symptom??

me1 wrote:
    Tack så mycket för svaret! Googlade lite på ”malabsorbtionsproblem” men jag tycker det verkar som om man då inte tar upp näringen i maten och därför är underviktig, vilket jag inte är. (är normalviktig).

Men man borde alltså kolla upp det på vårdcentralen?

Fast om du ”bara” har malabsrobtionsproblem med fett så tar du ju upp allt annat, samt en viss mängd fett, så du behöver ju såklart inte bli underviktig för det.

Oroar du dig så kolla upp det. Man rekommenderas egentligen alltid att först få en utredning och SEN börja mixtra med maten. Mixtrar man före utredning kan man få ett falskt negativt svar. Och negativt är alltså att man är frisk.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.