Home › Forums › Kost och Näringslära › På vilket sätt påverkar hasch muskeluppbyggnaden?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 april, 2006 at 12:47 #1021785Anonym anvandareMember
Denna drog kommer från en växt som heter Cannabis Sativa.
Marijuana ser ut som torkat gräs medan hasch ser ut som kakor.
Vad händer när man röker hasch?
Den som röker hasch och marijuana blir hög- vilket innebär att missbrukaren känner sig upprymd och avslappnad. I hasch finns ett giftigt ämne som heter THC och det lagras i kroppens fettvävnader. Stora doser THC kan orsaka hallucinationer dvs. ändra vad en person ser, känner och hör. Dessa hallucinationer kan bli mycket obehagliga.
Haschmissbruk kan orsaka kroppsliga sjukdomar i lungorna, hjärtbesvär, huvudvärk etc. Efter en lång tids missbruk kan missbrukare få personlighetsförändringar, depressioner, ångest etc.
Hasch är mycket giftigt för foster och man beräknar att det fötts miljontals barn med skador p.g.a. haschmissbruk i Europa och USA de senaste 10 åren.
20 april, 2006 at 12:52 #1021786Anonym anvandareMemberDu behöver ju inte kopiera massa info om droger, han undrade ju hur det blir i förhållande till träningen. Skräckpropagandan känner han nog redan till.
20 april, 2006 at 13:02 #1021787Anonym anvandareMemberlol vilken tråd…
visst finns det pundare som är biffiga som fan men vilket hälsosamt liv dom lever med bola i mängder och annat och pundare är dom i vilket fall som helst som skulle ha växt ännu bättre utan skiten (så deras storlek är ju irrelevant)
inget fel av vanessa att posta infon hon gjorde, där har killen det svar han behöver, skräckpropaganda eller inte är hur som haver inget som är positivt för hans träning på något som helst sätt vilket vi alla vet, vill han iaf trycka i sig skiten så är det upp till han, eller känner han sig lugnare om någon på body postar att ”jag hashar varje vecka och växer som fan, skitbra!”?….
lol är det något fel på vanlig sprit btw? inte nyttigt eller bra det heller för träningen men det har iaf fördelen att vara lagligt, fast det kanske han inte bryr sig om .
20 april, 2006 at 13:06 #1021788Anonym anvandareMemberMelin wrote:Det skrev han ju iof inte heller…då förstår jag inte vad han menar med inlägget :what:
20 april, 2006 at 15:08 #1021789Anonym anvandareMemberHannibal_ wrote:Du behöver ju inte kopiera massa info om droger, han undrade ju hur det blir i förhållande till träningen. Skräckpropagandan känner han nog redan till.”Skräckpropagandan” visar vilken inställning du har till droger.
20 april, 2006 at 15:20 #1021790Anonym anvandareMemberMrSthlm wrote:”Skräckpropagandan” visar vilken inställning du har till droger.Personliga påhopp är väl lite lågt?
20 april, 2006 at 15:39 #1021791Anonym anvandareMemberMantus wrote:Personliga påhopp är väl lite lågt?Jag tycker det är fel att kalla saklig information om droger för ”skräckpropaganda”.
Inte meningen som ett personligt påhopp utan mer som personligt riktad kritik i så fall.
20 april, 2006 at 15:42 #1021792Anonym anvandareMemberOch GHB påverkar även REM-sömnen, vilket leder till att du sover djupare.
20 april, 2006 at 17:57 #1021793Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Denna drog kommer från en växt som heter Cannabis Sativa.Marijuana ser ut som torkat gräs medan hasch ser ut som kakor.
Den som röker hasch och marijuana blir hög- vilket innebär att missbrukaren känner sig upprymd och avslappnad. I hasch finns ett giftigt ämne som heter THC och det lagras i kroppens fettvävnader. Stora doser THC kan orsaka hallucinationer dvs. ändra vad en person ser, känner och hör. Dessa hallucinationer kan bli mycket obehagliga.
Haschmissbruk kan orsaka kroppsliga sjukdomar i lungorna, hjärtbesvär, huvudvärk etc. Efter en lång tids missbruk kan missbrukare få personlighetsförändringar, depressioner, ångest etc.
Hasch är mycket giftigt för foster och man beräknar att det fötts miljontals barn med skador p.g.a. haschmissbruk i Europa och USA de senaste 10 åren.
Om man kopierar info så här så är det bra om man skriver källan med.
att det ska ha fötts miljontals med skador på grund av THC var ju nogot nytt20 april, 2006 at 18:18 #1021794Anonym anvandareMemberrökte töj i många år innan jag började träna, det resulterade i att jag missade mina roligaste ungdomsår blev kraftigt undernärd och får ta igen min gymnasie utbildning på komvux.
Hash sänker halterna av dopamin och framförallt seratonin i hjärnan vilket i dem flesta fall leder till deprission och/eller olika former av psykoser! Droger är inget man ska syssla med om man inte vill råka illa ut.
jag har testat dem flesta, inget jag skryter om.
vill bara att du ska veta att jag inte snackar nån smörja jag läst nån annanstans.
vill du verkligen få ett bra liv och satsa på din träning så håll dej borta från droger. Det sabbar saker för en bara!good luck
20 april, 2006 at 22:48 #1021795Anonym anvandareMembertack till er som har försökt svara seriöst, till er andra kan jag bara säga att det är synd att ni ska förstöra en tråd med påstånden som är tagna ur tomma luften och fakta som är luddig och missvisande.
20 april, 2006 at 23:00 #1021796Anonym anvandareMemberåter till ämnet så vill jag veta vilka effekter det har på muskeluppbyggnaden, gärna jämnfört med alkohol. och helst inget annat än det
20 april, 2006 at 23:53 #1021797Anonym anvandareMemberkapten wrote:åter till ämnet så vill jag veta vilka effekter det har på muskeluppbyggnaden, gärna jämnfört med alkohol. och helst inget annat än detE det inte bättre att kolla över varför du röker på istället (skulle vart skumt att starta en sån här tråd om du inte gör det.)
20 april, 2006 at 23:56 #1021798Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Denna drog kommer från en växt som heter Cannabis Sativa.Marijuana ser ut som torkat gräs medan hasch ser ut som kakor.
Måste även få tillägga att THC lagras i kroppens fett. Och om du någon gång skulle vilja gå ner i vikt kommer THC’t att ”släppas fri” i kroppen och du kan vara fast i det igen. Man kan även få kickar av att gå ner i vikt efter att man har slutat med ditt missbruk.
21 april, 2006 at 01:04 #1021799Anonym anvandareMemberHasch gör att din aptit under icke-påverkat tillstånd sänks rejält vilket resulterar i att du inte får i dig tillräckligt med näring för att lägga på dig muskelmassa.
Hasch sänker din testosteron nivå såpass mycket att du tyvärr inte kommer kunna bygga muskler.
Hasch sänker din blodsocker halt vilket i sin tur sänker din prestationsförmåga.Alkohol är ett överskott av kolhydrater som omvandlas till fett i kroppen.
Alkohol rubbar kroppens halt på viktiga salter som reglerar vätskebalansen i kroppen, dålig vätskebalans leder till sämre prestationsförmåga bl.a.:ph34r:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.