Home › Forums › Kost och Näringslära › Pannkakor efter träning.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 februari, 2006 at 11:06 #1042454Anonym anvandareMember
Om man gör pannkakor av minimjölk,ägg,vetmjöl och lite salt blir ju det perfekt efter ett träningspass ju. Man kan ju alltid fylla pannkaksrullen med lite nytta saker, som kalkon,kasella och grönsaker.
Anledningen till att jag skrev detta är för att jag aldrig sett någon nämna pannkakor som ett bra mål efter träning.. Ett litet tips bara
6 februari, 2006 at 11:06 #95039Anonym anvandareMember6 februari, 2006 at 11:24 #1042455Anonym anvandareMembermarjatta wrote:Om man gör pannkakor av minimjölk,ägg,vetmjöl och lite salt blir ju det perfekt efter ett träningspass ju. Man kan ju alltid fylla pannkaksrullen med lite nytta saker, som kalkon,kasella och grönsaker.Anledningen till att jag skrev detta är för att jag aldrig sett någon nämna pannkakor som ett bra mål efter träning.. Ett litet tips bara
man kan ockås ha keso i med lite sylt
6 februari, 2006 at 11:41 #1042456Anonym anvandareMembermarjatta wrote:Om man gör pannkakor av minimjölk,ägg,vetmjöl och lite salt blir ju det perfekt efter ett träningspass ju. Man kan ju alltid fylla pannkaksrullen med lite nytta saker, som kalkon,kasella och grönsaker.Anledningen till att jag skrev detta är för att jag aldrig sett någon nämna pannkakor som ett bra mål efter träning.. Ett litet tips bara
Ett nyttigt pannkaksrecept:up: :
3 st ägg – 1helt& 2vitor
6 dl mjölk-minimjölk
1dl fullkornsmjöl, 1 dl fiberhavregryn, 1dl vassleprotein
½ tsk salt- Seltin
1 msk margarin- Olivolja”Fyllning”: mixa en brk lättkesella med 1 banan, 1 äggvita, 1pkt frysta osockrade blandade bär& 1msk honung.
Lr mosa en banan&blanda ihop med 1 brk lättkesella&1msk honung+½tsk kanel.
Mmmmmmmmmm :bb:6 februari, 2006 at 12:17 #1042457Anonym anvandareMemberOm det gick att skippa fettet skulle det nog funka, men frågan är hur konsistensen blir?
6 februari, 2006 at 12:35 #1042458Anonym anvandareMemberLinn wrote:Om det gick att skippa fettet skulle det nog funka, men frågan är hur konsistensen blir?Jag tillagar alltid min prottepannkaka i ugnen, då behövs inget fett :up: Konsistensen blir OK, fast jag brukar bara ha i 1 ägg, 2 äggvitor, 1 portion proteinpulver, lite vatten och 1 msk sojamjöl (och någon smaksättning typ saffran, hallon eller blåbär). Detta är dock inte första målet efter träning, då hade jag ju haft mer kolhydrater.
Men, som kvällsmat är det mums Gärna med keso eller kvarg till..
6 februari, 2006 at 18:14 #1042459Anonym anvandareMemberLinn wrote:Om det gick att skippa fettet skulle det nog funka, men frågan är hur konsistensen blir?men det gör ju inget om man har i liiiite fett, som olivolja.. för fett behöver man ju!
6 februari, 2006 at 18:14 #1042460Anonym anvandareMemberFrida G wrote:Ett nyttigt pannkaksrecept:up: :3 st ägg – 1helt& 2vitor
6 dl mjölk-minimjölk
1dl fullkornsmjöl, 1 dl fiberhavregryn, 1dl vassleprotein
½ tsk salt- Seltin
1 msk margarin- Olivolja”Fyllning”: mixa en brk lättkesella med 1 banan, 1 äggvita, 1pkt frysta osockrade blandade bär& 1msk honung.
Lr mosa en banan&blanda ihop med 1 brk lättkesella&1msk honung+½tsk kanel.
Mmmmmmmmmm :bb:mmm :p Låter gott, måste bara testas!
6 februari, 2006 at 18:30 #1042461Anonym anvandareMembermarjatta wrote:men det gör ju inget om man har i liiiite fett, som olivolja.. för fett behöver man ju!Visserligen, men jag trodde vi pratade om målet direkt efter träning..
6 februari, 2006 at 21:13 #1042462Anonym anvandareMemberLinn wrote:Visserligen, men jag trodde vi pratade om målet direkt efter träning..Man kan nog bli grov trots att man har en liten skvätt olivolja att steka pannkakorna i efter träningen.
6 februari, 2006 at 21:51 #1042463Anonym anvandareMemberT-800 wrote:Man kan nog bli grov trots att man har en liten skvätt olivolja att steka pannkakorna i efter träningen.Man kan bli grov om man käkar tårta varje dag; men det betyder ju inte att man behöver käka sin olivolja direkt i anslutning till träning:emo-thumb
6 februari, 2006 at 22:31 #1042464Anonym anvandareMemberVar gör ni av alla ägg gulor? Slänger ni dom bara? Jag är nog för snål för det…
Mina pannkakor består av mjölk sådär lagom, två ägg, lite salt och vetemjöl tills det tjocknar, ibland lite grahamsmjöl. Skitgott att steka i smör och servera med hemmagjord jordgubbssylt eller blåbärssylt. Inte så nyttigt kanske, men jag kompenserar det med nån timme extra i spåret då och då.
Måste säga att jag käkar ganska nyttigt för det mesta men mina pannkakor är det ingen som rör!!
Sorteras som saker som gör livet värt att leva… för övrigt så äter jag dom oftast inte efter träning utan på lördag eller söndag morgon, till frukost… inte så bra kanske men som sagt… dont mess me mina pännkakes! :p7 februari, 2006 at 07:07 #1042465Anonym anvandareMemberscottcurl wrote:Vilken sorts proteinpulver använder du?Protec Vanilj :up: Blir tjock och bra konsistens!!
7 februari, 2006 at 13:17 #1042466Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Man kan bli grov om man käkar tårta varje dag; men det betyder ju inte att man behöver käka sin olivolja direkt i anslutning till träning:emo-thumbDet där var en dålig jämförelse. Jag ville komma till att många på det här forumet inte verkar ”se skogen för alla träd”, om du förstår vad jag menar.
7 februari, 2006 at 13:56 #1042467Anonym anvandareMemberLinn wrote:Visserligen, men jag trodde vi pratade om målet direkt efter träning..ja jag menade efter träningen
men oj? jag visste inte att man INTE skulle äta fett efter träningen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.