Home › Forums › Kost och Näringslära › Pannkakor efter träning.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 februari, 2006 at 14:17 #1042468Anonym anvandareMembermarjatta wrote:ja jag menade efter träningen
men oj? jag visste inte att man INTE skulle äta fett efter träningen.Det händer inget dramatiskt hemskt om man gör det, men det saktar ned magsäckstömningen, vilket kan vara en nackdel för en hårt tränande person som prioriterar snabb återhämtning.
Helt fettfria bör timmarna efter träningen inte vara, eftersom även intramuskulära triglycerider förbrukas under träning.
7 februari, 2006 at 14:26 #1042469Anonym anvandareMemberJag kan rekomendera Bake Pro från Dalblads. Det är ett proteinpulver som tål upphettning till 100 grader, fungerar klockrent till att göra pannkakor och muffins med. Innehåll per 100 gram: Proteinprocent 80, Fett ( mättat 4 ), Kolhydrater ( laktos 6 ).
Pannkakor är ju gryyyyymt gott !
8 februari, 2006 at 07:12 #1042470Anonym anvandareMemberscottcurl wrote:Tål protec upphettning?
Annars kanske jag testar bake pro som Torvherk skrev om…Tja, det smakar inte illa iaf
Nej, men allvarligt… Har läst att det bara är en liten del som blir ”förstört” när man utsätter vanligt prottepulver för värme… (Rätta mig gärna om jag har fel 😮 ) Och det kan jag leva med. Den där pannkakan innehåller så mycket protein ändå, så jag antar att kroppen inte kan ta upp allt ändå??!! Och, syftet för min del är främst att bli mätt och glad utan massa kolhydrater där på kvällskvisten
8 februari, 2006 at 14:42 #1042471Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Det händer inget dramatiskt hemskt om man gör det, men det saktar ned magsäckstömningen, vilket kan vara en nackdel för en hårt tränande person som prioriterar snabb återhämtning.Helt fettfria bör timmarna efter träningen inte vara, eftersom även intramuskulära triglycerider förbrukas under träning.
Ok tack för svaret.. Men när vi ändå talar om fett så undrar jag ifall det bra att äta fett på kvällen, typ några hasselnötter i sin kasella innan man lägger sig? För hasselnötter innehåller ju inte så mycket kolhydrater.
8 februari, 2006 at 15:53 #1042472Anonym anvandareMemberJag har själv bakat och lagat mat med proteinpulver. Det brukar variera ganska mycket från de olika märkena. Pannkakor är det egentligen inte några problem med då man steker dom en kortare tid. Det är om man nu ska baka som det kan bli tråkig konsistens på tex. Muffins, brownies, bröd eller ugnspannkaka… Jag tror inte att någon framställer ett sådant proteinpulver som jag tidigare nämnde i fall det inte fanns någon efterfråga eller det går minst lika bra med ett vanligt proteinpulver.
Men detta är bara min egna personliga uppfattning
Mvh. // torvherk.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.