Pasta eller nudlar?

Home Forums Kost och Näringslära Pasta eller nudlar?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #590777

    Nudlar kan ju wookas också med annat, räkor till exempel :)

    #590778
    Dabifo wrote:
    Nudlar kan ju wookas också med annat, räkor till exempel :)

    Ja det går definitivt att göra en utmärkt välbalanserad och bra måltid med nudlar. Men du har fortfarande inte berättat vilken typ av nudlar du tänker på.
    Äggnudlar där en viss del av mjölet är fullkornsmjöl jämfört med det jag tidigare benämnde ”studentnudlar” (d.v.s. de sjukt billiga i plastpåse som kommer med en liten kryddblandning till) är milsvid skillnad i näringsvärde och således blir det ju skitsvårt att säga någonting om nudlars nyttighet.

    Att potatis är bra är ju dock konstaterat.:up:

    #590779

    Jag tar tillbaks de jag skrev för jag trodde vi snackade om energi-nyttigt 😮 potatis e ju lätt mitt självklara val om man vill ner i vikt med tanke på att de inte är mkt kolhydrater och man blir mätt på de.

    #590780
    Eddie Vedder wrote:
    Ja det går definitivt att göra en utmärkt välbalanserad och bra måltid med nudlar. Men du har fortfarande inte berättat vilken typ av nudlar du tänker på.
    Äggnudlar där en viss del av mjölet är fullkornsmjöl jämfört med det jag tidigare benämnde ”studentnudlar” (d.v.s. de sjukt billiga i plastpåse som kommer med en liten kryddblandning till) är milsvid skillnad i näringsvärde och således blir det ju skitsvårt att säga någonting om nudlars nyttighet.

    Att potatis är bra är ju dock konstaterat.:up:

    Är studentnudlarna inge bra? Vad har du för tips för tentaperioder, där lusten att stå och laga mat långa stunder sjunker till noll?

    #590781
    Banana wrote:
    Nudlar med svamp
    Nudlar med kyckling
    Nudlar med oxkött

    Går inte att variera? Nu bevisade jag motsatsen!!

    :D

    Sant, sant. Du glömde dessutom räkor!

    #590782
    Jarp wrote:
    Är studentnudlarna inge bra? Vad har du för tips för tentaperioder, där lusten att stå och laga mat långa stunder sjunker till noll?

    Såhär skrev jag: ”Ja det går definitivt att göra en utmärkt välbalanserad och bra måltid med nudlar.” och det står jag fast vid. Som livsmedel i sig är det ju inte mycket att hänga i julgranen näringsmässigt, vetemjöl och olja med taskig fettsammansättning.

    Vill du dock plocka bort nudlarna så kör på snabbmakaroner t.ex., koka gröt, häll upp en skål fil och müsli, fixa storkok så du bara behöver värma i micron etc.

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.