- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › periodisk fasta tider
hade tänkt prova periodisk fasta. de fleta kör ju 16 timmar fasta och 8 timmar där man äter. måste man ah just dessa tider? på jobbet äter vi frukost vid 9 tiden och brukar dra en kaseinshake vid 2 ungefär. är det någon ide att fasta 11 timmar istället för 16? tror ni man tjänar mer på att äta mer på måltiderna och skippa kvällsshaken?
mitt mål är att bygga muskler, men just nu försöker jag få upp styrkan lite.
Nej det är inget måste. Men fastar du bara 11 timmar finns det ju ingen anledning att kalla det periodisk fasta, då är det väl mer av en ”vanlig kosthållning.”
men…är 11 timamrs fasta istället för att äta frukost och innan man sover bättre då?
Nej det kan man inte säga. Men man kan inte säga att det är sämre heller. Det är ju helt normala måltidstider.
Såvitt jag känner till finns det inget magiskt med själva fastan och om 16 timmar inte funkar för dig så är det ju bara att justera så att du kan leva med upplägget.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY