Home › Forums › Kost och Näringslära › Plötsligt ”blodsockerfall”
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 januari, 2006 at 15:21 #95334Anonym anvandareMember25 januari, 2006 at 15:21 #1046035Anonym anvandareMember
Vet inte om detta är rätta stället att fråga detta men eftersom det handlar om saker som relaterar mat och energi så postar jag det här.
Jag har genom åren ibland upplevt något som jag förut då jag var mindre kostmedveten brukade kalla för panikhunger. Det är som att blodsockernivåerna fullkomligt rasar och ja börjar skaka och bara måste få i mig snabb energi. Har inte upplevt det på länge men nu de senaste veckorna så har jag vid två tillfällen – ett förra veckan och ett idag – drabbats av detta då jag varit ute och skottat snö. Det är som man tar ut sig helt och allting bara rasar, man skakar och måste käka något sockerrikt för att få i sig snabb energi igen. Det känns som så jävla underligt eftersom jag inte är ovan vid hårt kroppsarbete. Har jobbat i skogen med farsgubben hela mitt liv, gjort lumpen, hållit på och tränat dagligen sedan ja var 13 (fyller 21 i år) osv. Så det känns som underligt att man ska drabbas av detta bara för lite snöskottnings skull. Då jag mönstrade kommer ja ihåg att vi blev fundersamma över att jag hade ovanligt lågt blodtryck, om det kanske är det som spökar?
Någon tanke på vad det kan vara? Jag vet att det kan låta lite som diabetes men det har jag inte, samt att morsan sagt att hon upplevt något liknande då hon varit ute och gott och ansträngt sig lite för extra (hon är över 50 och inte i så bra form) Har ju tänkt kolla upp blodvärden och sådant om detta börjar hända allt för ofta, tänkte bara kolla här först om någon upplevt något liknande eller så.
25 januari, 2006 at 16:58 #1046036Anonym anvandareMemberBlodcirkulationen stimuleras av fysisk aktivitet vilket brukar ger en tillfällig blodtryckshöjning. Så om detta bara inträffar då du är aktiv tror jag inte blodtrycket är boven.
Observera att jag inte är läkare utan bara allmänt intresserad.
Kolla upp dina blodvärden för säkerhetsskull. (Ofta gör de detta om du ber dem på blodcentralen.) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.