Home › Forums › Kost och Näringslära › Potatis, pasta eller ris vid bulk?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 december, 2010 at 18:52 #54644Anonym anvandareMember3 december, 2010 at 18:52 #138231Anonym anvandareMember
Har tänkt bulka ordentligt i 2 månader. Tycker att jag har svårt att få i mig ngt vettigt under mellanmålen och har tänkt koka potatis, pasta eller ris. Låter lite konstigt, men det är ju kalorier eller kolhydrater i?
Till saken:
Jag ska alldeles strax dra och storhandla. Jag undrar vilket av dom grejerna som man får mest kalorier/kr. D.vs. jag vill välja det billigaste och mest kalorier av dom 3. Vad föreslår ni? Hoppas ni fattar vad jag menar.Har också en annan fråga. vad tycker ni att jag ska proppa in mig under mellanmål? Ngt speciellt ni tycker jag ska köpa, som är kaloririkt?
tack!
3 december, 2010 at 19:11 #138232Anonym anvandareMemberPotatis innehåller inte mycket kalorier, så pasta eller ris.. Och tror ris är billigare än pasta..
3 december, 2010 at 19:28 #138233Anonym anvandareMemberPhresh wrote:Potatis innehåller inte mycket kalorier, så pasta eller ris.. Och tror ris är billigare än pasta..Oke tack, det blir ris. Men ngt tips till kaloririk mellanmål?
3 december, 2010 at 19:43 #138234Anonym anvandareMemberKänns mellanmål som ett absolut måste först och främst?
3 december, 2010 at 19:47 #138235Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Känns mellanmål som ett absolut måste först och främst?Nja, jag kan ju inte äta hur mycket som helst under lunch och middag. så jag får väl ta lite små mellanmål då och då för att får tillräckligt med kalorier.
3 december, 2010 at 19:49 #138236Anonym anvandareMembertimmey111 wrote:Nja, jag kan ju inte äta hur mycket som helst under lunch och middag. så jag får väl ta lite små mellanmål då och då för att får tillräckligt med kalorier.Ha alltid kokta ägg i kylskåpet till exempel. Hacka ner några kokta ägg ocj blanda med majonnäs i en röra.
4 december, 2010 at 12:51 #138237Anonym anvandareMemberRis är ju för övrigt 3ggr så dyrt som pasta
4 december, 2010 at 17:21 #138238Anonym anvandareMemberJag hade valt potatis av den enkla anledningen att potatis är godare. Valet är ditt.
4 december, 2010 at 18:39 #138239Anonym anvandareMemberJag hade valt det som passade bäst till maträtten jag tänkte laga, och om jag kände att jag hade svårt att få i mig tillräckligt med kalorier så hade jag hällt mer grädde i såsen eller till exempel smörslungat potatisen.
4 december, 2010 at 18:43 #138240Anonym anvandareMemberEn fråga du först och främst måste ställa dig: hur effektivt vill du bygga muskler?
Variation är nyckeln, och självklart bör du ha en jämn variation mellan både ris, pasta och potatis.
Om du nu bestämt vill äta något av dessa tre enbart råder jag dig att äta potatis.
Det blir mer tuggande efter som det är kalorifattigare. MEN det finns en stor fördel med att äta potatis då man har ett högt proteinintag (rätt eller fel?) på grund av att potatis är basiskt.
Detta neutraliserar den försurning proteinernas aminosyror bidrar till, och man skonar bl.a. leder mot försurning som kan leda till problem längre fram i livet. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.