Protein..

Home Forums Kost och Näringslära Protein..

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej!

Jag har hört att man ska äta 2 gram protein/kilo och dag. Jag har alltid intalat mig själv att jag antagligen äter något sådant, men nu när jag verkligen räknade på hur mycket det faktiskt är så insåg jag att jag antagligen legat på ett ordentligt underskott.

Jag väger 84kg(16.5% fett, 178cm), har tränat totalt i 7 år och de senaste 3 åren har jag tränat väldigt regelbundet 4ggr/veckan. Jag äter mellan 50gram till 400gram kött per dag och ibland tar jag en proteindryck. Detta blir då mellan 25g och 80gram protein per dag.

Hur mycket tror ni det begränsar mig i min tillväxt? Från och med några dagar tillbaka har jag bestämt mig för att försöka nå 160g protein/dag, tror ni detta kommer märkas i träningen?

Jag kommer göra detta igenom att hälla i mig 4 whey-80 portioner per dag och äta lite kött vid varje måltid eller mycket kött vid en måltid.

ps: Någon kommer säkert säga att jag bara ska äta mer men det funkar inte. Jag är student så jag har inte råd att köpa massor av kött till varje måltid. Dessutom har jag lätt för att binda på mig fett så jag försöker att inte äta för mycket kalorier.

Försök att få i dig protein genom riktig mat. dvs kött,fisk,ägg,keso,kesela och sist whey protein. Ta den bara om du inte orkar äta mer eller om du inte hinner äta och måste få i dig nåt anabbt.
    Tonfisk,kessela,ägg är inte mycket dyrare änn whey så du borde ha råd. Det finns märke som är mycket billigare än andra. Det är bara att välja.

Du skall inte bara räkna proteinet i kött. Du skall räkna proteinet i allt du äter. Inklusive sådant du finner i bröd, pasta, gryn, osv.

Som föregående skrev precis, du måste räkna på allt du stoppar i dig.
    Sen har du säkert legat lite lågt oavsett så börja räkna lite bättre på det så får du säkert bättre resultat.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.