- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Proteinbars med kollagen – ej fullvärdigt..?
Jag tycker det är svårt att hitta proteinbars till ett bra pris, som ej innehåller kollagen. Vad jag förstått är kollagen inte fullvärdigt? Gör det något ..?
Näringsvärde per 50 gram:
Energi (kJ/kcal) 806/192,5
Protein 25
Kolhydrater 7,9
Fett 5,25
Ingredienser Cocos: Sojaprotein isolat, hydroliserat kollagen, ljust överdrag (socker, vegetabiliskt fett, skummjölkpulver, fettreducerat kakaopulver, sojalecitin, arom), fuktighetsbevarande medel (glycerol), sötningsmedel (maltitolsirap), vatten, vassleprotein isolat, kokosflingor, glukossirap, kalciumkaseinat, rapsolja, emulgeringsmedel (sojalecitin), arom, sötningsmedel (sukralos).
Det är inte bara icke fullvärdigt, det är fullständigt värdelöst och kan inte användas till muskeluppbyggnad överhuvudtaget, och det går inte att komplettera upp aminosyreprofilen.
Vilka pajasar, proteinbaren jag skrev anges att ha ”fullvärdigt protein”
Vad kan jag leta efter på proteinbars för att se att de har bra protein?
Är detta fullvärdigt:
vassleproteinisolat
”mjölkproteiner”
sojaprotein
De har fullvärdigt då sojaprotein är fullvärdigt. Men det är troligtvis ingen större mängd. Satsa på bars med någon typ av mjölkprotein (vassle/kasein)
Kollagen är ett riktigt billigt protein i inköp så de som har det i sina produkter har troligtvis mer vinstsyfte än tanke bakom produktens kvalitet och funktion.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY