Proteinpulver

Home Forums Kost och Näringslära Proteinpulver

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tänkte börja med proteinpulver, många jag pratat med rekommenderar whey 80. Varför inte whey 100? Vad rekommenderar ni för pulver?

/Anton

Ett som smakar bra och har ett bra pris. Jag föredrar blandprotein och kör Diet Fuel eller Casein 100% milkprotein (gör pudding på sistnämnda).

Men som sagt, ett som smakar bra och är billigt är väl det du ska titta på.

Tack så mycket, har bestämt mig för pulvret Serious Mass. Tänkte köra igång med kreatin på en gång. Det finns så många och jag vet inte vilken som gör bäst effekt, kan du länka en bra och billig?

Det är inte tillåtet att posta länkar till webshop på forumet, googla :)

Noize wrote:
    Tack så mycket, har bestämt mig för pulvret Serious Mass. Tänkte köra igång med kreatin på en gång. Det finns så många och jag vet inte vilken som gör bäst effekt, kan du länka en bra och billig?

det är dock en gainer och inte rent vassle protein.

Noize wrote:

Köp det billigaste kreatin monohydratet du hittar och ta 5 g per dag.

Som påpekat så har du inte köpt ett rent proteinpulver utan istället en gainer. Om du blir fet väldigt fort är det troligtvis pga den (så du vet).

Noize wrote:
    Tänkte börja med proteinpulver, många jag pratat med rekommenderar whey 80. Varför inte whey 100? Vad rekommenderar ni för pulver?

/Anton

Diet Fuel från BodyScience med smaken Choklad Almond.
    Anledningarna är att det innehåller snabba och långsamma proteinkällor vilket ger ett heltäckande upptag utan att det ger något som du kan bli fet av. Samt sist men inte minst smaken. – Den bästa jag vet just nu!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.