Råa ägg igen

Home Forums Kost och Näringslära Råa ägg igen

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej, finns mängder med trådar om råa ägg, i nästan alla så sågas råa äggen på alla möjliga sätt, dåligt proteinupptag, farliga ämnen mm.
    Jag som älskar råa ägg undrar om det inte finns något bra med råa ägg när man styrketränar?:)

Råa ägg är bra för din träning! Det enda som jag skulle hävda emot råa ägg är att proteinupptaget är bättre i kokta.

Härligt att klunka i sig 6-7 råa ägg efter passet. Mycket godare och känns bättre än proteinpulver.

Absolut inget farligt att äta många ägg så länge man är frisk dock skulle jag inte som tidigare talare skriver äta dem råa då upptaget av protein är sämre

//Jake

Nja, verkar som att sämre upptag gäller äggvita utan att man har ätit något annat. Vet ej om det finns någon studie på hela ägg som visar på ett sämre upptag av råa ägg?

Hey guys,I am here and agree with your reviews about the raw eggs gain because eggs
    is the best source for get energy and protein.Most of the people like raw eggs for weight
    gain of the body……

Tänk även på att du riskerar att bli sjuk av bakterien salmonella. Kokar du dina ägg dödar du bakterien. Bör dock vara ovanligt, ville bara upplysa dig om att det faktiskt händer att dylika ägg importeras.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16893791.ab
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5553862

Länkarna gäller samma äggimport.

Man är ju bra dum om man köper utländska ägg. I svenska ägg är chansen för salmonella obefintlig, upptäcks salmonella på en gård ringas det snabbt in och saneras innan det sprids till andra gårdar.

Köp inte ägg från Danmark m.fl. de har inte samma regler som oss, därav större risk för salmonella.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.