Home › Forums › Kost och Näringslära › Räcker detta upplägg för öka lite i massa?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 februari, 2006 at 14:41 #94689Anonym anvandareMember23 februari, 2006 at 14:41 #1037744Anonym anvandareMember
Hej på er alla glada ”träningsfanatiker”
Vill först säja att jag e rätt ny här på den här sidan men gillar den så att det e svårt att bara stänga ner explorer fönstret redan!
Verkar vara underbara människor som delar mitt intresse här så :worship:Iaf så ligger det till så här att jag har tränat lite så där smått från och till under ett bra tag och anser mig själv vara rikligt påläst och inbanad med hur övningar ska utföras osv. för bästa resultat men nu har jag bestämt mig för att prova på det här med käket också! Har alltid varit en riktigt Hard Gainer och har riktigt svårt att gå upp i vikt så jag antar att kosten kan vara rätt viktig för att komma över detta.
Tränar ca 4 ggr i veckan och kör ca 2 muskelgrupper per dag med rullande schema. Inget cardio what so ever…
Är ca 190cm och väger endast 87kg. Troligen är inte mycket av detta fett.
Har ändå ökat på mig kanske 8-10kg på dom senaste åren under träningsperioderna så jag har alltid varit riktigt smal förut.
31 år har man också hunnit bli…Har ingen direkt aning om hur mycket jag måste äta osv. för att gå upp i vikt och helst inte då i fett som ni säkert förstår utan mest muskler.
Vet ju att det e svårt att bygga muskler samtidigt som man ska hålla sig ”slim” men asså jag vill bara öka så mycket det går utan att bli direkt pluffsig på köpet.Har inga direkta planer på att tävla eller nått sånt i framtiden utan detta är mest bara för att det e kul som fasiken att träna och jag älskar ju att känna träningsvärken och pumpen i kroppen hehe…
Så här kommer ett ex. på en dag och hur min kost ser ut.
Vad tror ni om detta då? Kan också nämna att det e betydligt nyttigare och också mer än vad jag ätit tidigare då det slarvats med allt kan man säja.
Färdigmat och massa vitt bröd förut typ. 😮07.00 – En typ Risifrutti eller liten Start yoghurt + en banan + 1/2 kopp kaffe
09.00 – 2 skivor fullkorns bröd med ostskivor + 3 kokta äggvitor (ej gulan) av stora ägg ca 65-75g /st inkl. gulan + en banan + 1½ skopa whey 80 utblandat med 1 dl standard mjölk+1dl vatten + en kopp kaffe
11.30 – En halv grillad Kyckling + sallad, gurka, en tomat + 2 dl standard makaroner (uppmätt okokad) + ½ liter standard mjölk
14.00 – En banan + 1½ skopa whey 80 utblandat med 1 dl standard mjölk+1dl vatten + en kopp kaffe
17.00 – Middag bestående av vad övriga familjen äter. Varierar helt klart från dag till dag så det e nog det enda målet på dan som inte är direkt bestämt. Men försöker iaf få i mig mycket samt att det e någorlunda näringsrikt. ½ liter mjölk e dock givet!
20.00 Efter träning så drar jag i mig en GainerPro enligt rekommenderad blandning med standardmjölk. Ev nån frukt och kanske nån macka eller vad som helst som fyller ut magen lite.
Innan sängdags så får jag i mig en 1½ skopa whey 80 utblandat med 1 dl standard mjölk+1dl vatten
Under dagen dricker jag ca 2 liter vatten, käkar lite nötter, 3 kapslar omega-3, vitamintablett typ ”en om dan” samt kreatin mono slinker också ner.
Så synpunkter på detta? Kan det funka att gå upp lite om jag kör på så här eller vad har ni för förslag?
Tackar iaf för en underbart bra sida som jag kommer besöka flera ggr per dag i framtiden för grym inspiration…23 februari, 2006 at 23:25 #1037745Anonym anvandareMemberFörsök få in något med mer protein till första målet, behövs efter så lång tid utan käk.
23 februari, 2006 at 23:39 #1037746Anonym anvandareMemberJag tycker att det verkar som att du fyller på lite dåligt efter träningen. Gainer, nån frukt och macka är lite klent. Även om det är på kvällen bör du äta mer långsamma kolhydrater en eller två timmar efter passet. Frukosten ger för lite energi. Själv behöver jag rätt mycket kolhydrater för att kunna träna hårt, jag skulle ha svårt att klara mig på den här dieten. Grönsaker verkar det vara lite dåligt med.
24 februari, 2006 at 12:04 #1037747Anonym anvandareMemberOk så alltså vad rekommenderar ni till kvällsmål efter träningen då för att inte få i sig fel saker så pass sent? HAr fått för mig att man inte ska inta för mycket kolisar sent på kvällen men kanske inte gör nått dom dagar man tränar eller?
Sen första målet då ska jag dra på med ägg osv där också eller vad äter ni folk? Ska jag kanske äta som mål 2 fast först på dagen och minska lite på mål 2 eller ska jag äta typ lika både första och andra målet?
Behöver jag mer kolhydrater kanske totalt över en dag och vad har ni för tips på bra kolhydrater i så fall som inte tar för mycket plats i magen hehe…Alltså jag låter säkert skit dum här men som sagt vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det här för att även orka få i mig allt som krävs.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.