Home › Forums › Kost och Näringslära › Rätt mängd och kost samt träning för att bygga muskelmassa
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 september, 2012 at 14:26 #98728Anonym anvandareMember13 september, 2012 at 14:26 #1068764Anonym anvandareMember
Har sedan sju månader tillbaka haft en strikt kost, ätit förmodligen alldeles på tok för lite i förhållande till hur jag tränat. Var inte överviktig innan detta men väger nu mellan 51,4-52,3 till mina 165 cm. Är tjej, arton år. Där har ni lite kort fakta.
Tycker nu att det är dags att bygga på sig muskelmassa men är väl som många andra tjejer mesig och rädd för att äta mycket eftersom jag inte vill lägga på mig onödigt fett igen.
Tränar styrketräning 6 gånger i veckan då jag går igenom hela kroppen, har två benpass samt två magpass i veckan.
Parallellt med detta försöker jag få till någon sorts cardio varje dag, det brukar bli 60 min powerwalk innan frukosten alternativt 30/40 min crosstrainer i samband med styrketräningen då tiden inte alltid räcker till.Kan beskriva gårdagens kost så ni får en överblick av vad jag äter:
Frukost: 1 dl fiberhavregryn, halv banan, ca 7 naturella hasselnötter, ett knäckebröd med ett helt ägg och kaviar, ett helt äpple.Mellanmål: 30 g Proteinpulver, ca 0,75 dl keso, lite kokos, 1/4 banan och några russin.
Lunch/middag: en stor morot, en halv rödlök wokad. 2,5 dl quornfärs (vegetarisk köttfärs typ, proteinrik) med linser, krossade tomater osv. Lite oliver.
Kvällsmål/efter träning: 250 g kesella blandat med funlight. Linfrön, havregryn, russin, några mandlar, cirka 5 frysta hallon, två finncrisp med ett helt ägg + kaviar på
Min fråga är som rubriken lyder. Äter jag tillräckligt bra för att kunna bygga muskler? Vad för förändringar behöver jag görs angående min kost, så som de känns nio utvecklas jag inte styrkemässigt och har inte så mycket ork vid träningen.
Hur ska jag på bästa sätt bygga muskler utan att läggs på mig massa fett? Bara att hojta om det är någon viktig information som jag inte skrivit! Tack på förhand
.23 september, 2012 at 16:37 #1069355Anonym anvandareMemberDitt matupplägg ser ju på många sätt väldigt optimalt ut. Inte för lite och inte för mycket fett heller.
Det jag hade ändrat om du vill lägga på dig muskler är att lägga in mer kolhydrater till lunch/middag utöver linserna. T e x ris. Du behöver ju framförallt ett kaloriöverskott om du ska bygga muskler. Proteinet har du säkrat gott och väl.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.