rätt mat!!??

Home Forums Kost och Näringslära rätt mat!!??

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Om man vill bygga upp maximalt med muskelmassa ska man äta allt man får tag på eller är det bara en ”myt” ??

har svårt att öka i ”muskelmassa” och undar om kosten är fel…

och för att få ut maximalt av min träning
    bör jag då efter varje pass kompletera min whey 80 med något annat? som bröd eller en måltid direkt efter?

tacksamm för svar… och när man deffar är det omöjligt att öka i muskler under den tiden? även fast man tränar lika hårt men äter mindre..

1. Absolut inte; man bör äta bra mat även när man vill öka i vikt.

2. Snabba kolhydrater, typ maltodextrin eller Vitargo, kan vara en god idé om du vill bättre på effekten av träningen. Detta utesluter dock inte en måltid efteråt;)

3. Visst är det möjligt. Men när man passerat nybörjarstadiet är det väldigt svårt. Det kräver isf att man verkligen optimerar sin näringstajming och träning och har exakt koll på sin dagliga kcal-förbrukning respektive intag osv (förutsatt att man inte använder sig av olagliga och hälsovådliga preparat).

Ungefär hur länge varar ”nybörjarstadiet”?

Joffi wrote:
    Ungefär hur länge varar ”nybörjarstadiet”?

Oj, det är omöjligt att säga exakt – varierar från person till person osv:)

Men låt oss säga så här: Ju mer muskelmassa du har, desto svårare blir det att bygga ny under deffen.

ok tackar… men men det är klart man ska äta nyttigt…

men ska man äta mycket och ofta… prövade att dra ner lite på maten några veckor och visst minskade jag i ”fettmängd” men muskler med…dahhh

Andreas Guiance wrote:
    Oj, det är omöjligt att säga exakt – varierar från person till person osv:)

Men låt oss säga så här: Ju mer muskelmassa du har, desto svårare blir det att bygga ny under deffen.

Hoppas nybörjarstadiet varar länge för mig då. Jag har bara tränat 3 månader än så länge. Jag borde väl ha ett bra tag till i nybörjarstadiet? Det jobbigaste med träningen är inte träningen i sig utan att det är så jäkla jobbigt att äta ;-)

Jobbigt att äta??? Det är ju dagens bästa höjdpunkter, förutom träning :D
    Det jobbigaste är att äta lagom . Jag äter 6 gånger per dag, funkar än så länge och man håller en bra blodsockerkurva :emo-thumb

hur kan man seja att det är jobbigt! mat är kung… torvherk håller med!

Är man hungrig är det ju alltid tillfredställande att äta. Men jag har haft så konstig matlust senaste två månaderna. Då känns det jobbigt att äta. Kunde man bara bli hungrig som vanligt folk så skulle det inte vara så jobbigt att tänka på mat ;-)

Jag har gått upp 9kg på de 3 månader jag tränat. Ändå äter jag inte så jättemycket. Enda skillnaden matväg mot förut är att jag dricker 3dl mjölk och 40g protein två gånger om dagen samt att jag äter nån macka och mjölk innan jag lägger mig. Jag tränar varannan dag, och då tar jag en portion proteindrink extra.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.