Home › Forums › Kost och Näringslära › Så äter jag, vad tycker ni?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 februari, 2012 at 21:10 #50895Anonym anvandareMember22 februari, 2012 at 21:10 #122171Anonym anvandareMember
Hejsan:)
Tänkte ställa en fråga hur tycker ni detta ser ut?
Det är ungefär så här det hur ut hur jag äter på en dag.
Vad tycker ni att jag ska ändra på?Ålder: 16år om några dagar.
Längd:179
Vikt: 75KgFrukost: 1-2 djuptallrikar havregrynsgröt
Lunch: Det beror på vad skolan erbjuder, Men äter skit mycket!
Mellanmål: Jag äter inte nått direkt, åker och tränar dirrekt efter skolan ca 15:30 sen tränar jag ungefär 1-2 timmar
Vad bör jag få in innan träningen? Brukar bara ta en PWO iblandEfter träningen: Så tar jag Vassleprotein,
Middag: Olika, Inte jag som gör middagen men äter relativt mycket.
Kvällsmål: Kräm, Gröt eller nått sånt
Jag äter inte pizza, Godis osv..
Vad bör jag ändra på?
Vad ska jag tänka på?22 februari, 2012 at 21:43 #122172Anonym anvandareMemberÄr ingen expert, men har läst mycket och fått bra resultat på min träning. Mina tips är att ta något proteinrikt strax innan träningen, kanske ditt vassleprotein eller gainer eller en grov macka med leverpastej, och byta ut kvällsgröten/krämen mot något proteinrikt istället, ett par kokta ägg, en burk tonfisk eller något i den stilen.
22 februari, 2012 at 21:50 #122173Anonym anvandareMemberBeror väl på vad du vill ha ut utav träningen? Fick väl inte allt för mycket information om hur din kost såg ut mer än att du äter mycket havregrynsgröt.
Klassiska är ju att få i sig mer kcal än du gör av med om du vill bygga och ha ett proteinintag på 2xVikten, dvs 150gram.
Vassleprotein efter träningen är ju kanon!
Släng upp lite mer exakt hur en måltid kan se ut i skolan så kan du nog få lite mer svar på vad du ska tänka på
22 februari, 2012 at 22:22 #122174Anonym anvandareMemberSer väl ut som du äter bra mat för en 16-åring som tränar. Ät det du får hemma och i skolan. Ta lite extra av proteinet dvs köttet. Pizza osv kan du självfallet äta men inte för ofta då du lätt kan bli en tjockis.
Om du blir starkare i gymmet och vågen rör sig sakta upp så gör du rätt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.