- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Sjuk under diet.. hur gör ni?
Om ni blir sjuka när ni håller på att dieta (ej tävlingsdiet) hur gör ni med kosten?
Säg att ni är sängliggande största delen av dagen.
Fortsätter ni äta er dietmat (dvs fortsätter ligga på underskott) eller ökar ni kolisarna (omfördelar?) för att snabbare bli frisk?
Försöker tappa några kilon, men det har inte gått så jättebra. Har ökat kolisarna lite och ligger ganska högt på protein fortfarande. Har inte rört mig speciellt mycket, blir på sin höjd en timmes promenad varje dag.
Äter ALA, multivit, c-vitamin mm och dricker echinaguard, vitlök och glutamine.. samt vilar en hel del. Någon som har ngt annat tips?
Har vart sjuk en vecka nu, det är alldeles för länge.. Nu vill jag bli frisk!
Jag har inte r
Som Micke skrev, höj upp energiintaget till din ungefärliga nollnivå. Det finns dock ingen vits med att höja kolhydraterna när du är sängliggande, utan höj proteinet och fettet något (försök dock hålla balansen mellan fettsyrorna; 1/3 mättat, 1/3 omättat och 1/3 fleromättat). Jag antar att ditt fettintag under dieten ligger inom 25E% till 35E%?
Du äter väl även grönsaker till alla dina fasta måltider?
Se även till att dricka ordentligt. Vatten och grönt te.
Tackar för svaren Micke och Jocke! :emo-thumb
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY