snabba kolhydrater

Home Forums Kost och Näringslära snabba kolhydrater

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej , pga av sämre ekonomi har jag inte råd att köpa gainer som jag kan ta efter träning 😥

Har någon ett tips om vad jag kan äta/ dricka direkt efter träningen på gymmet för samma effekt ?

Eaa/vassle direkt efteråt + vanlig mat så fort som möjligt

Lidels chokladmjölk. Bananer + mjölk.

martin22 wrote:
    Lidels chokladmjölk. Bananer + mjölk.

+1 Grymt tips.

Frågan är vilken som ändå blir billigast i längden? Känns som det finns ganska billiga gainers på marknaden?

Jag vet en elittävlande (BB) som länge länge körde med 1 liter frukt-Yoggi som AWO :up:

Vanlig mjölk. Klockrent.

maod wrote:
    frågan är vilken som ändå blir billigast i längden? Känns som det finns ganska billiga gainers på marknaden?

+1

Billigt naturellt vassle blandat med mjölk och oboy
    600 kcal
    50 g protein

Riskakor är snabba kolhydrater och praktiskt att äta på gymmet efter träning.

Om du vill ha både snabba kolhydrater och protein så blir nog en billig gainer billigare i längden, som någon var inne på.

Angermund wrote:
    Riskakor är snabba kolhydrater och praktiskt att äta på gymmet efter träning.

Om du vill ha både snabba kolhydrater och protein så blir nog en billig gainer billigare i längden, som någon var inne på.

Har man inte råd med gainer är det tveksamt om man har råd med riskakor. x gram kolhydrater från en billig gainer lär ju vara dyrare än samma mängd kolhydrater från riskakor.

Jag tycker att man i det fallet gör klokast i att enbart satsa på en pulvermängd motsvarande 20 gram protein från den billigaste vassleprodukten man hittar. Men 20 gram PROTEIN som sagt, inte 20 gram pulver. Pulvermängden blir ju lite högre.

Kolhydraterna får man satsa på att få i sig från mat.

proteinpulver +en banan är aldrig fel direkt efter en träning

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.