Home › Forums › Kost och Näringslära › Snabba och Långsamma Proteiner ?!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 oktober, 2010 at 23:33 #55027Anonym anvandareMember26 oktober, 2010 at 23:33 #139899Anonym anvandareMember
Hej, kört gym i snart en månad och undrar om jag ska köra snabba proteiner under dagen då jag är i skolan och sen köra långsamma till middagen och pre-bed käket?!
27 oktober, 2010 at 05:17 #139900Anonym anvandareMemberPhresh wrote:Hej, kört gym i snart en månad och undrar om jag ska köra snabba proteiner under dagen då jag är i skolan och sen köra långsamma till middagen och pre-bed käket?!Visst kan du väl det, men varför inte något mer kaseinbaserat (långsamt) hela tiden om du använder det som mellanmål?
27 oktober, 2010 at 08:36 #139901Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Visst kan du väl det, men varför inte något mer kaseinbaserat (långsamt) hela tiden om du använder det som mellanmål?jo, men jag hinner inte efter som jag brukar träna vid 4-5 och brukar sluta skolan vid 3-4 … så de ända sättet o få i mig långsamma proteiner är på lunchen… Annars får jag ta med massa mat dit …
27 oktober, 2010 at 08:51 #139902Anonym anvandareMemberPhresh wrote:jo, men jag hinner inte efter som jag brukar träna vid 4-5 och brukar sluta skolan vid 3-4 … så de ända sättet o få i mig långsamma proteiner är på lunchen… Annars får jag ta med massa mat dit …hur får du i dig de snabba då? För du är medveten om att långsammare även de finns i pulverform?
27 oktober, 2010 at 08:56 #139903Anonym anvandareMemberAlbin wrote:hur får du i dig de snabba då? För du är medveten om att långsammare även de finns i pulverform?På morgonen är jag inte så hungrig och sen är jag ganska stressad så jag tar väll lite pulver eller keso… och samma sak innan träning … men sen mot middagen blir det lättare att få i sig dem långsamma ..
Ja jag vet hade tänkt köpa hem lite men senare med tanke på att jag inte har så mycket pengar nu …
27 oktober, 2010 at 09:04 #139904Anonym anvandareMemberDu överanalyserar. I maten du äter kan du räkna med att det alltid är långsamt protein. Tar du en vassledrink som mellanmål och runt träning är det snabbt. Nöj dig med vassledrinken runt träning och som något mellanmål. Ät sedan mat.
27 oktober, 2010 at 10:47 #139905Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Du överanalyserar. I maten du äter kan du räkna med att det alltid är långsamt protein. Tar du en vassledrink som mellanmål och runt träning är det snabbt. Nöj dig med vassledrinken runt träning och som något mellanmål. Ät sedan mat.Okejokej, tack så mycket
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.