Snacks under Diet

Home Forums Kost och Näringslära Snacks under Diet

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 83 total)
  • Author
    Posts
  • #653259
    intelive wrote:
    okej , hur mycket fun light och hur mycket kesella?
    50/50 eller?
    Ska fun lighten vara färdigblandad?
    Måste nästan knalla upp till konsum och hämta en flaska fun och lite sån där;)

    Ingen aning, jag har aldrig testat. Det godaste användningsområdet för kvarg är t.ex. röror, såser, som ingrediens i pajer o.s.v. när man vill göra dom fettsnålare.

    Mikaelj: Jag tycker inte kvarg smakar illa på något sätt. Bara det att jag inte gillar det direkt och tycker att det är ganska överskattat.

    #653260
    Eddie Vedder wrote:
    Mikaelj: Jag tycker inte kvarg smakar illa på något sätt. Bara det att jag inte gillar det direkt och tycker att det är ganska överskattat.

    Det var inte min mening att lägga ord i din mun… Sorry om det lät så.

    *jag* tycker åtminstone inte att det är gott. :-)

    #653261

    vart kan man köpa lätt-kvarg i kilo-pack?
    Hittade bara små förpackningar 10%ig

    #653262
    intelive wrote:
    vart kan man köpa lätt-kvarg i kilo-pack?
    Hittade bara små förpackningar 10%ig

    Finns inte i matvaruaffärer. Du får ringa något mejeri eller bageri.

    På Lidl finns 500g kvarg för 12 spänn. På Willys finns 250g för runt 7 spänn.

    #653263

    okej, hittar inte lätt-kesellan nånstans.. finns bara den fetare i de affärer jag sökt i..
    Finns det några andra fabrikat än arla som gör kvarg? vart finner man dom isf i vanliga matvarobutiker, och hur ser förpackningen ut?;)

    #653264

    Linessa (Willys) och Milbona (Lidl).

    Liknande kesella-burkarna och kub-formade.

    #653265

    har inte någon av dessa affärer i stan.. så får sikta in mig på kesella! : )

    #653266

    det är den jag har kollat efter, finns på ettiketter men lådorna har vart tomma i 4 (!) olika affärer..

    #653267

    På tal om kvarg så har jag gett den en ny chans idag. Tillsammans med kryddor potatis och ca 40g chévreost till middag och resterande 250g blandat med ca 60g vispgrädde precis.

    Då gick det ner, att blanda med vispgrädde var faktiskt grymt gott.:)

    #653268
    Flessa wrote:
    linessa är märket på cottage cheese som finns på Lidl.

    Vad gäller frågan så finns Ehrmanns fettfria Kvarg på willys

    Sorry. Så var det.

    #653269

    jodu , verkar vara så!
    provade nyss med lite keso naturell 4% men den smakade ju fördjävligt! provade blanda med lite fun light, blev aningen bättre..

    #653270
    intelive wrote:
    jodu , verkar vara så!
    provade nyss med lite keso naturell 4% men den smakade ju fördjävligt! provade blanda med lite fun light, blev aningen bättre..

    Keso och fun light, det var något nytt det har jag aldrig provat

    #653271
    intelive wrote:
    jodu , verkar vara så!
    provade nyss med lite keso naturell 4% men den smakade ju fördjävligt! provade blanda med lite fun light, blev aningen bättre..

    Ett tips är att du sköljer av keson med vatten i en TÄT sil. Låt den droppa av först. Då försvinner mycket utav vätskan som jag tycker smakar röv. (salt, allting är så förbannat översaltade) Prova smaksätta den igen med fun light. Gärna lite kanel på med så ska du se att det är bättre. Glöm inte att sånt här ”skit” smakar gott endast på diet. Hehehe

    #653272

    Kvarg/Fun light jordgubb och valnötter i är grymt gott.

    Åtminstonde dietgott. :)

    #653273

    DoublePro choklad i vatten, en tesked jordnötssmör, rör ihop. Keso ovanpå. Salta.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.